ترویج سکولاریسم و تضعیف پایه های دین، فتنه جدید دشمنان است/ عرصه شعر و ادبیات راه نفوذ فرهنگی دشمن می باشد/ دشمن در زمان وزارت مهاجرانی نیز به دنبال سکولاره کردن جامعه بود
ترویج سکولاریسم و تضعیف پایه های دین، فتنه جدید دشمنان است/ عرصه شعر و ادبیات راه نفوذ فرهنگی دشمن می باشد/ دشمن در زمان وزارت مهاجرانی نیز به دنبال سکولاره کردن جامعه بود
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سرخس گفت: دشمن به دنبال این است که با ترویج سکولار و تضعیف پایه های دین تعادل قدرت را به دست بگیرد.

حجت الاسلام علیرضا سیستانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب نفوذ دشمن در عرصه فرهنگی است، گفت: نفوذ فرهنگی که دغدغه جدی مقام معظم رهبری از ابتدا بوده بعد از جنگ تحمیلی شروع شد که مدام ایشان تذکر داده اند و در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ اوج گرفت.

 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سرخس افزود: زمانی که وزیر فرهنگی کشور «عطاا… مهاجرانی» جریان روشنگری لیبرال را برای خود افتخار دانست در عرصه سینمایی کشور اتفاقاتی از قبیل هتک حرمت به علما و انقلابیون و متدینین با امثال ساخت و اکران فیلم های مارمولک، دنیا و چاپ و نشر کتب و مجلات با گرایش سکولار به اوج خود رسید.

 
سیستانی تصریح کرد: متاسفانه در دهه ۷۰ از آرمان های مکتب امام خمینی (ره) که تأکید ایشان در ساده زیستی و عدم گرایش مسئولان به تجمل گرایی و رفاه طلبی و اشرافی گری و حمایت از سرمایه داری مدرن بود عدول کردیم.

 
وی ادامه داد: دشمن می خواهد ما آرام آرام از شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی کوتاه بیاییم و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ترفندها و توطئه های متفاوت امثال جنگ تحمیلی و جنگ نرم و فرهنگی و دین زدایی که اوج آن در سال ۷۸ بود و فتنه ۸۸ که به اعتقاد خیلی از بزرگان و کارشناسان از جنگ تحمیلی خطرناک تر بوده است با هدف متوقف کردن انقلاب اسلامی دنبال کرد.

 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سرخس اذعان کرد: فتنه اخیر به بهانه های مباحث هسته ای است گرچه از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم و فشار اقتصادی به کشور عزیزمان ایران وارد کردنده اند اما در این فتنه بزرگ، فشار اقتصادی را تشدید کردند.

 
سیستانی با بیان اینکه راه نفوذ دشمن در این فتنه بعد از برجام خواهد بود، افزود: مقام معظم رهبری پس از تصویب برجام نکته ای را اشاره فرمودند، که قابل تأمل است و آن اینکه به حزب اللهی ها و کسانی که دلشان برای انقلاب می سوزد گفتند، مواظب نفوذ دشمن پس از برجام باشید و فرمودند آمریکایی ها از مذاکره به دنبال نفوذ هستند.

 
وی عنوان کرد: دستور مقام معظم رهبری از مذاکره با آمریکا موضوع هسته ای بوده و در سال ۱۳۹۲ ایشان با طرح نرمش قهرمانانه اجازه مذاکره با آمریکا را دادند نه چیز دیگری؛ اما متاسفانه از برخی از مسئولان مکرر شنیده می شود حالا که در موضوع هسته ای با آمریکا توافق کردیم پس در دیگر موضوعات این امکان وجود دارد که مذاکره کنیم و اتفاقاً خطر اصلی در همین جا احساس می شود که دشمن نفوذ کند.

 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سرخس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند نفوذ سیاسی و فرهنگی خیلی خطرناک تر از نفوذ های دیگر است، گفت: دشمن به دنبال این است که با ترویج سکولار و تضعیف پایه های دین تعادل قدرت را به دست بگیرد و صورت جمهوری اسلامی را حفظ و سیرت آن را عوض کند، مثلا توجه به مستضعفین نباشد، توجه به آمریکا به عنوان یک دشمن نباشد.

 
سیستانی اظهار کرد: خارج شدن از فرهنگ اصیل دینی و کم رنگ شدن این موضوع، نفوذ دشمن در عرصه های فرهنگی را در پی خواهد داشت.

 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سرخس عرصه چاپ و نشر را از دیگر راه های نفوذ فرهنگی دشمن عنوان کرد و گفت: مطالب و کتبی که اکنون در عرصه شعر و ادبیات به سرعت مجوز می گیرد، چاپ چنین کتبی راه نفوذ دشمن را هموار می کند.

انتهای پیام/