اجتماع بزرگ رهروان حضرت زینب (س) در سرخس برگزار شد
اجتماع بزرگ رهروان حضرت زینب (س) در سرخس برگزار شد
شب گذشته اجتماع بزرگ رهروان حضرت زینب (س) برای اولین بار در مسجد امام رضا علیه السلام شهرستان سرخس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علی اصغر بتوئی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس در این مراسم گفت: عزاداری سیّد الشهداء در طول تاریخ تشیع در هر برهه ای موجب ادامه ی حیات فکری شیعه بوده و این سینه زنی ها و روضه خوانی ها بوده که مذهب تشیع را در طول هزار و چهار صد سال حفظ کرده است و طبق فرموده ی رهبر معظم انقلاب، عزاداری بلندگوی عظیمی است که نهضت حسینی را در همه جای کشور و در هر جایی که شیعه و محب اهل بیت (ع) رونق می دهد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس با بیان اینکه امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی و احیای امربه معروف و نهی از منکر قیام کردند، افزود: بقای اسلام مرهون قیام عاشورا و شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان است.

 
بتوئی اظهار کرد: پس از شهادت امام حسین علیه السلام امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و اهل بیت با اسارت خود موج شهادت و وقایع کربلا را سراسری کردند.

 
وی با بیان اینکه بانوان ما باید حضرت زینب (س) را که اسوه صبر و تقواست الگوی خود قرار دهند و از رهروان آن حضرت باشند، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) درس های اخلاقی فراوانی دارد و علاوه بر عزاداری ها باید به نکات آموزنده نهضت عاشورای حسینی توجه شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس ادامه داد: قیام امام حسین علیه السلام درس صبر، ایثار و شهادت طلبی را به بشریت آموخت.

 
بتوئی با اشاره به اینکه اجتماع بزرگ رهروان حضرت زینب (س) برای اولین بار در شهرستان سرخس و با ابتکار اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار شهرستان سرخس عشق و ارادت خود را در طول سال های گذشته به اهل بیت عصمت و طهارت به اثبات رسانده اند.

 

در پایان این مراسم، رهروان حضرت زینب (س) نماز مغرب و عشاء را اقامه کردند.

انتهای پیام/