بیش از هزار راس قوچ و میش اوریال در سرخس سرشماری شد
بیش از هزار راس قوچ و میش اوریال در سرخس سرشماری شد
رئیس حفاظت محیط زیست سرخس گفت: با سرشماری پائیزه اداره نظارت بر امور حیات وحش سرخس در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه، بیش از هزار راس قوچ و میش اوریال شمارش شد.

به گزارش نسیم سرخس، جواد علی پور گفت: با سرشماری پائیزه اداره نظارت بر امور حیات وحش سرخس در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه، هزار و ۱۲۷ راس پستاندار نشخوار کننده شامل هزار و ۳۷ رأس قوچ و میش اوریال و ۹۰ راس آهو مشاهده شد.

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس افزود: افزون بر این گونه ها، پستانداران شاخص مانند پلنگ، کفتار، گربه وحشی و گربه جنگلی، سنجاب ناخن دراز، سمور سنگی و سنجاب درختی دراین منطقه وجود دارد و اخیرا نیز مشاهدات مشکوکی مبنی بر حضور یوز آسیایی از محیط بانان گزارش شده است.

وی گفت: در سرشماری پاییز ۱۳۸۶ منطقه حفاظت شده جنگل خواجه فقط ۱۰۲رأس قوچ و میش اوریال و ۲۱ راس آهو مشاهده شد که این آمار نشان می دهد با وجود خشکسالی های شدید، سیر صعودی افزایش جمعیت قوچ ومیش اوریال در این منطقه ادامه دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس افزود: وجود محدوده امن و بدون دام اهلی و همچنین آبرسانی مستمر، مرمت و بهینه سازی منابع آبی منطقه از عوامل اصلی افزایش چشمگیر جمعیت حیات وحش در این منطقه است.

علی پور در پایان خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده جنگل خواجه با حدود ۴۰ هزار هکتار وسعت در سال ۱۳۸۶ بعنوان منطقه حفاظت شده به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/