کمپرسور سوم پالایشگاه گاز سرخس راه اندازی شد
کمپرسور سوم پالایشگاه گاز سرخس راه اندازی شد
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از راه اندازی کمپرسور سوم واحد ذخیره سازی شوریجه در منطقه عملیاتی خانگیران به همت متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ناصر اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازی کمپرسور سوم، تزریق گاز به مخزن شوریجه D به حداکثر مقدار خود خواهد رسید.

 
وی با اشاره به این که راه اندازی این کمپرسور موجب افزایش توان ذخیره سازی گاز طبیعی تا دو ونیم میلیارد مترمکعب در سال می شود، افزود: ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D کمک بسزایی به پایداری تولید در منطقه شمال و شمال شرق کشور خواهد کرد.

 
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس با بیان این که تاکنون فقط امکان تزریق روزانه هفت میلیون مترمکعب گاز وجود داشته است خاطرنشان کرد: با راه اندازی کمپرسور سوم، در هشت ماه سال روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه D تزریق خواهد شد و در چهارماه پایانی سال روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز از مخزن برداشت و به شبکه سراسری انتقال داده خواهد شد.

 

به گفته اسلامی، در مخزن شوریجه B سه توربوکمپرسور فشار بالای ۲۵ مگاواتی وجود دارد که ظرفیت هر یک از آن ها، سه ونیم میلیون مترمکعب در روز است.

انتهای پیام/