آمریکا، شیطان مجسم امروز است/ مسلمانان روحیه استکبارستیزی را تقویت کنند
آمریکا، شیطان مجسم امروز است/ مسلمانان روحیه استکبارستیزی را تقویت کنند
خطیب نماز عید قربان سرخس با بیان اینکه شیطان مجسم امروز آمریکا است، گفت: مسلمانان باید بیدار شوند و به سمت شیطان مجسم امروز مشت ها را گره کرده و روحیه استکبارستیزی را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های نماز عید قربان سرخس گفت: عید قربان در حقیقت به ما یاد می دهد که چگونه وظیفه را بر غریزه مقدم کنیم و ابراهیم علیه السلام در این امتحان بزرگ، وظیفه ای که از طرف خداوند به او مامور شد بر غریزه ای که محبت به فرزند بود مقدم کرد.

 

امام جمعه سرخس افزود: عید قربان عیدی است که در آن خشنودی خداوند بر تمایلات و میل های نفسانی ترجیح داده می شود و یاد می گیریم که اگر مامور به وظیفه از سوی خداوند شدیم چون و چرا نیاوریم.

 

وی بیان کرد: حرکت حضرت ابراهیم علیه السلام قلمرو شناخت و معرفت انسان را نشان می دهد، که محدود انسان و نامحدود خداوند است.

 

ارژنگ یکی از درس های این روز را رها شدن از تعلقات و ذبح کردن تمایلات نفسانی در برابر اراده الهی عنوان کرد و افزود: باید نفس امّاره را در مسلخ طاعت ذبح کرد و تسلیم اراده الهی شد.

 

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به دعای ۴۸ صحیفه سجادیه که امام سجاد علیه السلام روز عید قربان را روزی مبارک نام می برند، گفت: اعمال ویژه ای که امروز حاجیان انجام می دهند نمادی از انسجام و وحدت اسلامی و در یک جهت تقویت روحیه توحید را نشان می دهد.

 

خطیب نماز عید قربان سرخس به نامگذاری این روز به عنوان حج الاکبر اشاره و تصریح کرد: یکی از اعمالی که حاجیان امروز انجام می دهند رمی جمرات است که نمادی از انسجام و وحدت و برائت از تفرقه است و نشان می دهد که مسلمانان باید دشمن خودشان را بشناسند.

 

ارژنگ با تاکید بر اینکه مسلمانان در مقابله با شیطان باید صف واحدی داشته باشند، افزود: همان طوری که همه موظفند در مقابل نماد شیطان بایستند و به او سنگ بزنند، امروز هم باید شیطان را شناخت.

 

وی با بیان اینکه شیطان مجسم امروز آمریکا است، تصریح کرد: مسلمانان باید بیدار شوند و به سمت شیطان مجسم امروز مشت ها را گره کرده و روحیه استکبارستیزی را تقویت کنند.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه مسلمانان باید از تشدد پرهیز کنند، اظهار کرد: اگر از پیکره عظیم مسلمانان عده ای جدا شوند و همراهی نکنند نصیب گرگ های روزگار خواهند شد.

 

خطیب نماز عید قربان سرخس خاطرنشان کرد: یکی از فلسفه های نامگذاری این روز به عنوان عید اکبر، وحدت، انسجام و دشمن شناسی است که در این روز وجود دارد.

 

وی در پایان گفت: حاجیان باید امروز از مظاهر فخر و زیبایی دل بکنند و علاقه به دنیا را زیر پا بگذارند.

انتهای پیام/