وعده‌ ۲۳ ساله برای بازگشایی خیابان ثارالله سرخس!
وعده‌ ۲۳ ساله برای بازگشایی خیابان ثارالله سرخس!
در حالی 23 سال از وعده‌های مسئولان برای بازگشایی خیابان ثارالله شهر سرخس می‌گذرد که نارضایتی‌های مردمی از این پروژه بالا گرفته و طبق آخرین پیگیری‌های خبرنگار ما، هنوز هم خبر امیدوارکننده‌ای از بازگشایی این خیابان نیست و مردم این شهر همچنان باید این گره کور ترافیکی را تحمل کنند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از «صبح توس»؛ خیابان ثارالله شهر سرخس یکی از خیابان‌های پر رفت و آمد است که انتهای آن به خیابان اصلی این شهر یعنی خیابان امام خمینی (ره) می‌رسد.

پروژه بازگشایی این خیابان ۲۳ سال پیش آغاز شد و دلایل متعددی که مهم‌ترین آن سختی خرید زمین و منازل ساکنان این خیابان است، موجب شد تا مدت زمان پروژه طولانی شود.

بازگشایی معابر به‌ویژه خیابان ثارالله در طرح تفصیلی شهر سرخس توسط وزارت کشور دیده و به شهرداری ابلاغ شده است و علاوه بر آن کمیسیون ماده ۵ استانداری خراسان رضوی در سال ۸۲ بازگشایی خیابان ثارالله سرخس را تصویب کرده است.

حالا پس از وعده‌های متعدد مسئولان شهری و شورای شهر برای بازگشایی این خیابان و پیگیری‌های خبرنگار ما، اما به نظر می‌رسد، هنوز هم امیدی به بازگشایی این خیابان نیست و مردم شهر سرخس همچنان باید شاهد این گره کور ترافیکی در مرکز شهر باشند.

خبرنگار ما با توجه به مطالبات و نارضایتی‌های متعدد مردمی از عدم بازگشایی این خیابان در گفتگو با شهردار سرخس آخرین وضعیت این پروژه را بررسی کرد.

حمید دانشی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اخیراً جلسه‌ای با سرپرست فرمانداری شهرستان داشتیم و موضوع بازگشایی خیابان ثارالله هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار سرخس افزود: در این خیابان تنها سه مالک باقی مانده که چندین مرحله با آن‌ها توافق کردیم، اما هر بار بعد از توافق، مسائلی پیش آمده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که بعد از توافق داشتیم، این بوده که این املاک در ورثه قرار گرفته و تکلیف هم مشخص نیست که طرف حساب شهرداری کدام یک از وارثان است و خود وارثان هم بین خودشان به جمع‌بندی نرسیدند.

دانشی‌مقدم بیان کرد: برای خرید املاک سر قیمت هم به هر طریقی بود توافق انجام شد، اما برای پرداخت پول مالکان طبق قانون باید سند مالکیت ارائه بدهند تا معامله انجام شود، اما این مسئله هم حل نشد و سندی از سوی مالکان به شهرداری ارائه نشده است.

شهردار سرخس عنوان کرد: پرونده بازگشایی خیابان ثارالله را برای تسهیل این پروژه به دادستانی و دادگستری شهرستان ارسال و تجمیع پرونده سه مالک را هم به دادستان شهرستان ارائه دادیم و دادستان از پرونده اطلاع کامل دارند، اما شهرداری هم با جدیت به‌دنبال حل مشکلات این پروژه است.

وجود پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و توسعه شهری باعث رشد فزاینده جمعیت شهری در سرخس شده که این رشد منجر به افزایش رفت و آمد وسایل نقلیه در سطح شهر و افزایش بار ترافیکی شده است.

یکی از مشکلات اساسی که در مرکز شهر سرخس یعنی خیابان امام خمینی (ره) وجود دارد، ترافیک زیاد شهری در این منطقه است و بازگشایی خیابان ثارالله می‌تواند نقش موثری در حل معضل ترافیک مرکزی این شهر ایفا کند.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی