امام جمعه مشهد مقدس گفت: بسیجی هم باید هجمه های کفر را نسبت به اسلام بشناسد و هم خطراتی که متوجه عزتمندی و استقلال نظام است تشخیص بدهد و هم سنگلاخ هایی که ممکن است سر راه تداوم انقلاب به وجود بیاید، این ها را بداند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هفته پرافتخار بسیج را پشت سر گذاشتیم، در طول این هفته گفتگوها، گفتارها و نوشتارها و برنامه‌های مختلف در رسانه‌های گوناگون و عمدتاً رسانه ملی، عظمت بسیج، نقش بسیج، ابتکار معجزه‌آسای تأسیس بسیج به‌طور کامل و مشروح موردبحث قرار گرفت و همه شما از ابعاد مختلف در منطقه‌های گوناگون و متنوع دراین‌باره نکاتی را شنیدید، چیزی که امروز برای ما مهم است، مسئله شناخت رسالت و مأموریت بسیج است.

وی افزود: در جمع شما برادران و خواهرانی که در این نماز جمعه شرکت کردید، بخش عمده شما بسیجی هستید، مهم شناخت رسالت بسیج است، بسیج، یک قدرت تضمین‌کننده مردمی در تداوم انقلاب در توسعه اصول و ارزش‌های اسلام، در پایداری و استقرار و عزتمندی این نظام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برای این‌که بسیج از عهده این رسالت دربیاید و بتواند این مسؤولیت را اجرا کند، اولاً باید بسیجی مسؤولیت پذیر باشد و این رسالت را قبول کند، در اجرای این رسالت، مسؤولیتش را بپذیرد و درصدد اجرا بربیاید اما در کنار مسؤولیت پذیری، چیزی که مهم است، بصیرت است، بصیرت در شناخت خطر، شناخت دشمن و شناخت آسیب چون این انقلاب در صورتی تداوم پیدا می‌کند که خطرات از او دفع شود، این نظام در صورتی استقرار و پایداری پیدا می‌کند که دقیقاً از نفوذ و از دخالت دشمن محفوظ بماند، ارزش‌های دین، حدود الهی، موقعیت‌های مختلف انسان‌ساز اسلامی در روی کره زمین زمانی توسعه پیدا می‌کند که در برابر هجمه‌های کفر و تهاجم‌های نابکارانه دشمن خدا و شیاطین از این ارزش‌ها دفاع بشود.

وی با بیان اینکه بسیجی هم باید هجمه‌های کفر را نسبت به اسلام بشناسد و هم خطراتی که متوجه عزتمندی و استقلال نظام است تشخیص بدهد و هم سنگلاخ‌هایی که ممکن است سر راه تداوم انقلاب به وجود بیاید، این‌ها را بداند گفت: بسیجی در درجه اول باید هم خطرپذیر باشد و هم خطر شناس باشد؛ خطرپذیر باشد، کاملاً باقدرت در دل خطر برود جلو، باکی نداشته باشد، ترس و واهمه‌ای نداشته باشد، شب عملیات باران آتش را بسیجی می‌بیند، مثل‌اینکه دارد بر سر یک سفره مهمانی می‌رسد، با شدت می‌دود زیر باران آتش، این خطرپذیری است.

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: نه‌تنها باران آتش در شب عملیات در جبهه بلکه زیر باران آتش در همه بحران‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، ببیند و در دل خطر جلو برود.

وی ادامه داد: بالاتر از خطرپذیری، خطر شناسی است؛ در هر موقعیتی و در هرزمانی، یک نقطه خطری خاص به‌صورت برجسته به این نظام، این انقلاب، مردم و اسلام توجه می‌کند، این خط‌شناسی به‌موقع نه این‌که زمان خطر بگذرد و بگوید عجب، چه خطری به سر ما آمد! نخیر، قبل از این‌که خطر برسد، قبل از این‌که جامعه دچار بلا شود و انقلاب و نظام در محدوده خطر قرار بگیرد، خطر را بشناسد، در این زمان، آن خطری که مقام معظم رهبری روی آن بیش از هر چیزی تکیه‌دارند و مرتب تذکر می‌دهند و بایستی به این خطر توجه قوی بشود، خطر نفوذ دشمن است.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه عده‌ای آدم‌های سهل‌انگار در مسؤولین ما و در بعضی مدیران ما این مطلب را بیایند خیال کنند مسئله نفوذ یک مسئله توهم است یا یک ابزار سیاسی و جناحی است، گفت: این‌گونه افراد واقعاً یا بصیرتشان پایین است و یا این‌که خدایی نکرده از دشمن بدشان نمی‌آید که این‌ها بیایند در مقابل یک اعلام‌خطر مقام ولایت و رهبری این‌گونه برخورد کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نفوذ از نظر ابزار سه قسمت دارد، رخنه‌ای، ارتباطی و جلبی است به عنوان مثال جاسوس خارجی را داخل و رخنه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات نفوذ ارتباطی است و با برقراری تعامل نفوذ می‌کند و جامعه را به خود وابسته می‌کند، تشریح کرد: از این دو نفوذ مهم‌تر، نفوذ جلبی است به گونه‌ای که استخدام از درون جامعه صورت می‌گیرد و آدم می‌تراشد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی باید نفوذ رخنه‌ای را مراقبت کنند تا دشمن جاسوس خارجی وارد نکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدام سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی در زمینه مراقبت از این نفوذ، اظهار کرد: از این عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: دشمن به اسم خبرنگار و روزنامه‌چی جاسوس وارد کشور می‌کند که یک عنصر ارتباطی به ظاهر است و دستگاه‌های اطلاعاتی باید از این موضوع مراقبت کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه کسانی که هر روز یک فرش قرمز برای هیئت‌های خارجی پهن می‌کنند و در نشست‌های مختلف اسناد امضا می‌کنند باید مراقب باشند که در این ارتباط ها دشمن نفوذ نکند، افزود: دولتمردان مراقب باشند، همچنین باید مردم مراقب باشند که دشمن وارد اقشار شده، افراد را استخدام می‌کند و مزدورگیری می‌کند، بر این اساس بیدار بودن شما مردم جلوی این نفوذ را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز در اقشار مختلف مردم ما و در مسئولیت‌ها و عرصه‌های اجرایی کشور عناصری با زمینه مزدور و سربازی‌اش را دارد که زاویه با رهبری دارد، خاطر نشان کرد: دشمن دنبال چنین کسی می‌گردد که در رگه‌های مدیریتی، قانون‌گذاری و تصمیم‌گیری نظام از زمینه زاویه با رهبری می‌خواهد استفاده کند لذا این بیداری و بصیرت مردم را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: در تاریخ این کشور وثوق‌الدوله یک مزدور بود که طی قراردادی مملکت را تقدیم انگلیسی‌ها کرد در حالی که وی از یک خانواده ایرانی بود و در دو دوره نماینده مجلس بود و انگلیسی‌ها وقتی او را شناسایی کردند با یک قرارداد این کشور را تقدیم انگلیسی‌ها کرد.

علم‌الهدی در پایان با اشاره به اینکه کسانی که با رهبری و ولایت زاویه شفاف دارند، اگر وارد مجلس شوند خوراک نفوذی و جلبی دشمن هستند، یادآور شد: شما مردم هستید که باید مراقبت کنید، همچنین دستگاه‌ها و دولت باید در این زمینه مراقبت کنند، شما مردم در نفوذ جلبی دشمن باید پیشگیری کنید، بر این اساس مراقبت‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و مردم، دشمن را در این عرصه به مانند عرصه‌های قبلی شکست می‌دهد.

انتهای پیام/م