شعار بازگشایی مدارس سرخس در مهر امسال «نماز اول وقت» است/ ۲۲ هزار دانش آموز در سرخس مشغول به تحصیل هستند
شعار بازگشایی مدارس سرخس در مهر امسال «نماز اول وقت» است/ ۲۲ هزار دانش آموز در سرخس مشغول به تحصیل هستند
مدیر آموزش و پرورش سرخس با اشاره به آمادگی کامل این اداره برای ورود به سال تحصیلی جدید گفت: شعار بازگشایی مدارس شهرستان سرخس در مهر امسال «نماز اول وقت» است.

عباس دادمحمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به آمادگی کامل مجموعه آموزش و پرورش شهرستان برای استقبال از مهر گفت: از تک تک مدارس شهرستان در دورترین نقاط شهرستان بازدید به عمل آمده است و تمام مشکلات موجود چه در بعد آموزشی و چه در بعد منابع انسانی به طور کامل مرتفع شده و هم اکنون برای ورود به سال تحصیلی جدید آماده هستیم.

 

مدیر آموزش و پرورش سرخس با اشاره به تاثیر گذاری این حوزه بر جامعه گفت: جمعیت آماری سرخس اگر حدود ۱۰۰ هزار نفر باشد، دو سوم این آمار درگیر آموزش و پرورش هستند که حدود ۶۰ هزار نفر را شامل می شود و این اهمیت و ارزش آموزش و پرورش را می رساند و وظیفه ما را چند برابر می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نزدیک به ۲۲ هزار دانش آموز در شهرستان سرخس مشغول به تحصیل هستند.

 

دادمحمدی به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: این تقارن باید در ذهن دانش آموزان، فرهنگ ایثار و شهادت را تداعی کند.

 

مدیر آموزش و پرورش سرخس تصریح کرد: شعار آموزش و پرورش سرخس در سال تحصیلی جدید برای بازگشایی مدارس «نماز اول وقت » است چرا که قشر جوان و نوجوان مان باید در این راستا سرمایه گذاری شوند تا آینده به دستان آن ها ساخته شود و جامعه ای اسلامی و معنوی داشته باشیم.

 

وی همچنین به امضای تفاهم نامه با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برای اعزام روحانی به مدارس شبانه روزی اشاره کرد و گفت: این طرح برای اولین بار در شهرستان اجرا می شود و قرار است برای تقویت بینش دینی و آگاهی معرفتی دانش آموزان عزیز روحانیون در قالب مشاوران مذهبی در طول شبانه روز در مدارس شبانه روزی حضوری فعال داشته باشند تا پاسخگوی مسائل دینی دانش آموزان باشند.

 

دادمحمدی در پایان به کسب رتبه های برتر کنکور و بورسیه ای مختلف و همچنین تربیت معلم، توسط دانش آموزان سرخسی در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: شهرستان سرخس در این راستا بسیار قوی عمل کرده و جزو شهرستان های برتر در کسب عناوین مختلف علمی هستیم.

انتهای پیام/