برخی می خواهند آمریکا را که «شیطان بزرگ» است به عنوان «فرشته نجات» جلوه دهند/  امروز سرکش تر و طغیان کننده تر از آمریکا در جهان وجود ندارد/ اگر متصل به خدا باشیم از طاغوت ها نخواهیم هراسید
برخی می خواهند آمریکا را که «شیطان بزرگ» است به عنوان «فرشته نجات» جلوه دهند/  امروز سرکش تر و طغیان کننده تر از آمریکا در جهان وجود ندارد/ اگر متصل به خدا باشیم از طاغوت ها نخواهیم هراسید
امام جمعه سرخس با بیان اینکه برخی در کشور به دنبال آن هستند تا آمریکا را که شیطان بزرگ است به عنوان فرشته نجات جلوه دهند، گفت: امروز سرکش تر و طغیان کننده تر از آمریکا در جهان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا داشتن به این معنی است که اگر قرار باشد اعمال ما را به همه نشان دهند، ما دچار خجالت زدگی و  شرمندگی نشویم.

 

امام جمعه سرخس در ادامه به دیدارهای اخیر مقام معظم رهبری و بیانات ایشان در این دیدارها اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بار دیگر گفتند که آمریکا شیطان بزرگ است و نباید گذاشت به کشور وارد شود اما برخی در کشور به دنبال آن هستند تا آمریکا را که شیطان بزرگ است به عنوان فرشته نجات جلوه دهند.

 

ارژنگ در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت استفاده از جوانان حزب اللهی و انقلابی اشاره و بیان کرد: در سالهای اخیر برخی تلاش داشتند مذاکرات را اینگونه معنا کنند که استکبار ستیزی پایان یافت و باید با نظام سلطه همراه شد و استکبارستیزی را کنار گذاشت.

 

وی افزود: برخی از نشریات و روزنامه های داخلی در این مدت مذاکرات و پس از توافق هسته ای ادعا می کردند که دوران استکبارستیزی تمام شده است و  حتی شعار «مرگ بر آمریکا» را خلاف آموزه های قرآنی معرفی می کردند در حالیکه قرآن کریم به ما دستور می دهد “اشدا علی الکفار” باشیم.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به هجمه های اخیر برخی شخصیت ها و رسانه ها علیه جوانان انقلابی گفت: همین نشریاتی که استکبارستیزی را پایان یافته اعلام می کردند، برچسب افراطی را به این جوانان حزب اللهی می زنند و انقلابیگری را به معنای افراطی گری معنا می کنند.

 

ارژنگ در ادامه به آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل اشاره و خاطرنشان کرد: استکبارستیزی یک اصل قرآنی است و  در این آیه، خداوند، پیامبران خود را موظف کرده است که دو پیام را به قوم خود اعلام کنند یکی عبادت خداوند و دیگری اجتناب از طاغوت.

 

وی با بیان اینکه به کسی که زیاد طغیان می کند طاغوت می گویند افزود: امروز سرکش تر و طغیان کننده تر از آمریکا در جهان وجود ندارد.

 

امام جمعه سرخس، حمایت از تروریسم و حمایت از حکام سرکش منطقه را از ویژگی‌های طاغوتی آمریکا عنوان و بیان کرد: آمریکا به خاطر ثروتی که دارد زورگویی می کند و باید بدانیم که اگر متصل به خدا باشیم از طاغوت ها نخواهیم هراسید.

 

وی ادامه داد: منفعت طلبی و جهان خواری از ویژگی‌هایی است که آمریکا به عنوان یک سلطه گر دارای این ویژگی‌هاست و به دنبال تسلط بر ملت ها است و به عنوان نمونه سعی دارد در اکثر کشورها پایگاه نظامی داشته باشد.

 

امام جمعه سرخس با بیان اینکه آمریکا می خواهد جلوی پیشرفت کشور ما را بگیرد و کشور به عقب برگرداند، گفت: سه ویژگی‌ «علم پیشرفته»، «روحیه انقلابی» و «اقتصاد قوی و مقاوم» را باید در کشور خود تقویت کنیم تا آمریکا نتواند بر کشور ما سلطه پیدا کند.

 

ارژنگ در ادامه «ایجاد اختلاف بین کشورها»، «گسترش فساد در بین جوانان» و «استفاده از عناصر داخلی» را از سیاست های آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت ملت ها برشمرد و افزود: لازمه مقابله با این سیاست ها، به میدان آمدن جوان های انقلابی است.

 

وی در پایان به سخن مقام معظم رهبری درباره پایان یافتن عمر ننگین رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده اشاره گفت: این یک نوید قرآنی است که حکومت ظلم هیچگاه پایدار نخواهد ماند.

انتهای پیام/ع