امام جمعه سرخس: کار امروز آمریکا کار ابلیس است/ باید از غزوه احد درس گرفت و راه های نفوذ دشمن را بست/ بیش از ۸۰۰ پایگاه نماز جمعه کشور شعار اصلیشان، شعار «مرگ بر آمریکا» است
امام جمعه سرخس: کار امروز آمریکا کار ابلیس است/ باید از غزوه احد درس گرفت و راه های نفوذ دشمن را بست/ بیش از ۸۰۰ پایگاه نماز جمعه کشور شعار اصلیشان، شعار «مرگ بر آمریکا» است
امام جمعه سرخس گفت: امام راحل (ره)، آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ معرفی کردند و همانطور که شیطان در انسان نفوذ می کند، آمریکا نیز به دنبال نفوذ به درون نظام اسلامی است و در حقیقت کار امروز آمریکا کار ابلیس است.

به گزارش خبرنگارنسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: اهمیت انقلاب اسلامی ایران در جهان این است که یک منظومه فکری جدید را به جهان معرفی و ارائه کرد.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: منظومه فکری نظام جمهوری اسلامی ایران در شعارهایی که در طول انقلاب اسلامی سر داده می شود، نهفته شده است.

 

وی افزود: عدم وابستگی کشورهای شرق و غرب و قدرت های مادی وتکیه بر استقلال کشور از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب جمعه سرخس عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نه تنها با حمایت قدرت های جهان بالا نیامد بلکه در مقابل آنها ایستاد.

 

ارژنگ اظهار کرد: تمام ارکان های نظام جمهوری اسلامی ایران با رای مردم مشخص می شود.

 

وی افزود: از شوراهای اسلامی روستا تا رهبر انقلاب نیز با آرای مردم مشخص می شوند.

 

امام جمعه سرخس افزود: جمهوریت و مقبولیت نظام همراه با شرع مقدس اسلام است و آزادی ای که بر مبنای اسلام نباشد، آزادی نیست.

 

وی به انتخاب بنی صدر در اوایل انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: انتخاب بنی صدر براساس جمهوریت بود اما چون مشروعیت نداشت و از قدرت کنار گذاشته شد.

 

خطیب جمعه سرخس اظهار کرد: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های دیگر در ارائه نظام فکری جدید است.

 

ارژنگ در ادامه بر ضرورت دشمن شناسی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری چندین بار بر این  نکته تاکید کرده اند که دشمن را بشناسیم و با لبخند یا احیانا با مساعدت کوتاه مدت دشمن فریب نخوریم.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به آیه ۲۲ سوره مبارکه ابراهیم، گفت: در این آیه شیطان به انسان می گوید که من را به خاطر اعمال خود ملامت نکنید زیرا من بر شما تسلطی نداشتم فقط با نفوذ در نفس شما، شما را دعوت کردم و شما نیز منفعلانه دعوت مرا پذیرفتید.

 

ارژنگ بیان کرد: امام راحل (ره)، آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ معرفی کردند و همانطور که شیطان در انسان نفوذ می کند، آمریکا نیز به دنبال نفوذ به درون نظام اسلامی است و در حقیقت کار امروز آمریکا کار ابلیس است.

 

وی در ادامه به شکست مسلمانان در «غزوه احد» اشاره کرد و یادآور شد: مسلمانان در این غزوه نسبت به حفظ تنگه احد غافل شدند و تنگه احد را رها کردند و این غفلت باعث شکست مسلمانان شد.

 

امام جمعه سرخس افزود: امروز باید از غزوه احد درس گرفت و راه های نفوذ دشمن را بست.

 

ارژنگ تاکید کرد: طبق فرمایش امام علی علیه السلام ملتی نفوذناپذیر است که قلم پای دشمن را قبل از ورود به داخل کشور قطع کند.

 

وی گفت: آمریکایی ها به دنبال نفوذ به درون کشور هستند و اخیرا یکی از مراکز آمریکایی اعلام کرده است که بعد از توافق هسته ای باید به دنبال تغییرات سیاسی و فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به برنامه ریزی آمریکایی ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها برای انتخابات برنامه ریزی می کنند و به دنبال آن هستند که یک عده «بزدل غرب گرای فرش قرمز پهن کن» را در انتخابات وارد کنند البته چشم بیدار شورای نگهبان هیچگاه اجازه نخواهد داد که آمریکایی ها به اهداف خود برسند.

 

ارژنگ اظهار کرد: افرادی باید در انتخابات انتخاب شوند که بصیر و دشمن شناس هستند.

 

وی افزود: عده ای به دنبال حذف کردن شعارهای انقلاب هستند در حالیکه امروز بیش از ۸۰۰ پایگاه نماز جمعه کشور شعار اصلیشان، شعار «مرگ بر آمریکا» است.

 

خطیب جمعه سرخس در پایان با اشاره به روز تعاون گفت: یکی از الزامات اجرای اقتصاد مقاومتی تشکیل تعاونی ها است که متاسفانه در شهرستان سرخس رویکرد تعاونی ها ضعیف است و باید این تشکل های اقتصادی در شهرستان سرخس تقویت شوند.

انتهای پیام/ع