۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی از روند تولید فراورده خام دامی در سرخس/ نمونه برداری ۲۸۵ هزار و ۶۰۰ تن انواع نهاده های دام وارداتی
۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی از روند تولید فراورده خام دامی در سرخس/ نمونه برداری ۲۸۵ هزار و ۶۰۰ تن انواع نهاده های دام وارداتی
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: در سال گذشه تعداد 5 هزار و 200 مورد بازرسی بهداشتی از روند تولید فراورده خام دامی در کشتارگاه دام سرخس انجام شده که منجر به حذف 1063 آلایش خوراکی دام غیر قابل مصرف انسانی از چرخه تولید شده است.

عباس باغبان نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه شبکه دامپزشکی سرخس در سال گذشته دارای شاخص های آماری مطلوبی بوده است، گفت: در سال ۹۳ تعداد ۳۰ هزار و ۲۰۰ نوبت سر واکسیناسیون دام سنگین و تعداد یک میلیون و ۹۹۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام سبک شامل گوسفند و بز، علیه بیماری های دامی و بیماری های قابل انتقال به انسان با همکاری بخش دولتی و خصوصی انجام شده است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: از این تعداد یک میلیون و ۴۲۰ هزار نوبت سر دام سبک به صورت رایگان واکسینه شده اند.

 

نوبت سر به تعداد دفعات تلقیح واکسن به یک دام گفته می شود و ممکن است یک راس دام در طول سال بیشتر از یک نوبت سر، انواع واکسن های دامی را دریافت کرده باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشه همچنین تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از روند تولید فراورده خام دامی در کشتارگاه دام سرخس انجام شده که منجر به حذف ۱۰۶۳ آلایش خوراکی دام غیر قابل مصرف انسانی از چرخه تولید شده است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس اذعان کرد: در ۱۲ ماه سال گذشته، مقدار ۲۸۵ هزار و ۶۰۰ تن انواع نهاده های خوراک دام وارداتی در قالب ۴ هزا و ۶۰۰ واگن، تحت نظارت بهداشتی واحد قرنطینه دامپزشکی سرخس قرار گرفته و برای آنها بازدید ارگانولپتیک، نمونه برداری و پلمپ و ارسال نمونه به آزمایشگاه انجام شده است.

 

باغبان نژاد در پایان با اشاره به عوارض استفاده از آنتی بیوتیک از طریق باقیمانده دارویی در گوشت دام و طیور و لزوم استفاده از محصولات بدون آنتی بیوتیک گفت: در سال گذشته نمونه گیری، آزمایش و نظارت دقیق و مستمر بر روند تولید و عرضه ۵۰ هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک در شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/