دولت یازدهم هیچ اعتقادی به اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد/ جلوگیری از خام فروشی به یک آرزو تبدیل‌شده است/ عقیده به واردات پول و دلار از آمریکا و اروپا یک معضل است/ دستاوردهای خوب دولت در حوزه بهداشت و درمان
دولت یازدهم هیچ اعتقادی به اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد/ جلوگیری از خام فروشی به یک آرزو تبدیل‌شده است/ عقیده به واردات پول و دلار از آمریکا و اروپا یک معضل است/ دستاوردهای خوب دولت در حوزه بهداشت و درمان
نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم هیچ اعتقادی به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ندارد و قدم جدی نیز در این زمینه از طرف دولت برداشته نشده است.

احمد سجادی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، در خصوص عملکرد دولت یازدهم با توجه به پایان دو سال از عمر آن گفت: با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم دولت قوانینی که به او ابلاغ شد، برخی‌ها را انجام داد و برخی قوانین نیز مسکوت مانده است.

 

دستاوردهای خوب دولت در حوزه بهداشت و درمان

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت در زمینه بهداشت و درمان و با حمایت مجلس دستاوردهای خوبی داشته است، افزود: بودجه و منابع خوبی برای وزارت بهداشت در مجلس در نظر گرفتیم و رضایت نسبی به وجود آمد، اما در روستاهای دوردست و مناطق محروم هنوز مشکلات برطرف نشده و مردم را آزار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: با حمایت مجلس حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف برای وزارت بهداشت و درمان اختصاص‌یافته است.

 

سجادی بابیان اینکه دولت یازدهم در حوزه‌های کشاورزی و نیرو ضعیف عمل کرده است، تصریح کرد: باوجوداینکه بودجه‌های خوبی از بودجه سنواتی و صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های سطحی و کاهش آب در بخش کشاورزی به دولت واگذار شد اما شاهد اقدامات مثبتی از سوی دولت نیستیم.

 

جلوگیری از خام فروشی به یک آرزو تبدیل‌شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس به عملکرد دولت در وزارت نفت اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای وزارت نفت، برای ساخت صنایع پایین‌دستی، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و  برداشت میدان‌های مشترک گازی ایران و ترکمنستان در سرخس، ایران و قطر، ایران و عراق که یکی از اولویت‌های برنامه پنجم و ششم توسعه است، پیش‌بینی کردیم که خام فروشی را کاهش و ارزش افزود را افزایش دهد.

 

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی بابیان اینکه جلوگیری از خام فروشی در دولت یازدهم به یک آمال و آرزو تبدیل‌شده است، گفت: جلوگیری از خام فروشی و ساخت صنایع پایین‌دستی می‌توانست اشتغال خوبی در کشور ایجاد کند که هنوز اقدامات جدی از سوی دولت در این زمینه مشاهده نشده است.

 

وی بابیان اینکه دولت در زمینه تسهیلات به صنایع کوچک نیز عملکرد مثبتی نداشته است، ادامه داد: بانک‌ها تسهیلات صنایع کوچک را نمی‌دهند و حمایتی نیز از وزارت صنعت و معدن و تجارت صورت نگرفت و این صنایع دیگر توان فعالیت ندارند و طوری شده که برای یک مجوز دو سال باید درگیر کارهای اداری باشند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به دلیل بی‌توجهی وزارت صنعت و معدن و تجارت، معادن و صنایع بزرگ کشور نیز با کاهش تولید روبرو هستند و از طرفی گرفتن تسهیلات برای آن‌ها مشکل شده است.

 

سجادی افزود: معادن ما نیز در حال خام فروشی هستند که به‌جز ضرر چیز دیگری برای کشور ندارد و باید بگوییم وزارت صنعت، معدن و تجارت ما هنوز احیا نشده است.

 

دولت یازدهم هیچ اعتقادی به اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: گره بانک‌ها هنوز باز نشده و درب بانک‌ها به روی مردم بسته‌شده است و راهکاری برای دریافت تسهیلات چه در تسهیلات خرد، ازدواج و اقتصاد کلان از طرف دولت ارائه نشده است.

 

وی ادامه داد: بانک‌ها خود را موظف به پرداخت‌های وام‌های قرض‌الحسنه نمی‌دانند و قانونی که به همین منظور مصوب شده را اجرا نمی‌کنند.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه علاج خروج از تحریم‌های ظالمانه دشمن اجرای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که وظیفه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دارند به‌خوبی عمل نمی‌کنند و فشار این تحریم‌ها را باید مردم تحمل کنند.

 

اینکه احساس کنیم باید پول و دلار از آمریکا و اروپا بیاید یک معضل است

سجادی اظهار کرد: این‌یک معضل است که دولت اعتقاد دارد که باید سرمایه‌گذار فقط از خارج بیاید، پول و دلار از آمریکا و اروپا بیاید و احساس می‌کند که تنها راه پیشرفت اقتصاد کشور اروپا و آمریکا است که این برخلاف سیاست‌های کلی نظام و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

 

وی تصریح کرد: دولت یازدهم هیچ اعتقادی به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ندارد و قدم جدی نیز در این زمینه از طرف دولت برداشته نشده است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم از ۱۰۰ درصد به دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی نمره بدهیم به ۵ درصد هم نمی‌رسد.

 

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی همان‌طوری که مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند، دو بال دارد که یکی از آن‌ها حمایت از تولید داخلی است.

 

سجادی در ادامه بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر «تولید علم» تأکید داشته‌اند، اذعان کرد: «تولید علم» پایه و اساس توسعه و پیشرفت کشور است که با بی‌توجهی دولت شاهد کاهش در تولید علم هستیم که این بی‌توجهی در آینده ضربات سنگینی را بر پیکره فنّاوری و علم در کشور خواهد زد.

 

مصرف تولید داخل موجب مقاوم سازی اقتصاد کشور می شود

وی بال دوم اقتصاد مقاومتی را مصرف‌کنندگان دانست و تأکید کرد: مردم باافتخار و باوجوداینکه برخی‌ها کالاها کیفیت متوسطی دارد باید خود را موظف کنند به‌عنوان یک حکم شرعی و برای تولید اشتغال جوانان و مقاوم‌سازی اقتصاد داخلی، کالاهای تولید داخل را مصرف کنند.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اول باید پشتیبانی و تسهیلات مناسب برای تولید کالاهای تولید داخل فراهم شود  و دوم در مصرف کالاهای تولید داخل که بازار بزرگی هم داریم فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد.

 

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران ازجمله، عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و ترکمنستان بازارهای هدف خوبی هستند که علاقه‌مند به خرید کالاهای تولید ایرانی هستند.

 

سجادی در پایان گفت: کالاهایی که خودمان می‌توانیم تولید کنیم توسط دولت در حوزه‌های کشاورزی و دامی به کشور وارد می‌شود که به تولید کشور به‌شدت آسیب می‌زند و مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/