کاروان پیاده مشتاقان علی ابن موسی الرضا (ع) سرخس راهی حرم یار شد/ حضور زائران پیاده اهل سنت در این کاروان
کاروان پیاده مشتاقان علی ابن موسی الرضا (ع) سرخس راهی حرم یار شد/ حضور زائران پیاده اهل سنت در این کاروان
صبح امروز و برای بیست و سومین سال متوالی کاروان پیاده مشتاقان آقا علی ابن موسی الرضا (ع) شهرستان سرخس برای پابوسی این امام رئوف راهی حرم یار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، صبح امروز شهرستان سرخس شاهد حرکت کاروان پیاده مشتاقان علی ابن موسی الرضا علیه السلام بود؛ کاروانی که هم اکنون ۲۳ سال افتخار پابوسی آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام را توشه راه خود کرده است.

 

با وجودی که این کاروان از ساعت ۶ صبح امروز (یکشنبه) حرکت خود را به سوی حرم مطهر رضوی آغاز کرد، شاهد پذیرایی و بدرقه باشکوه مردم ولایت مدار شهرستان سرخس از این کاروان بودیم.

 

مسئولان شهرستان نیز از این قافله عشق عقب نماندند و برای بدرقه کاروان پیاده مشتاقان آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام حضور یافتند.

 

عشق و ارادتی که باعث حضور کودکان ۶ ساله تا پیرمرد ۷۵ ساله در این کاروان پیاده شده بود.

 

کاروان زائران پیاده مشتاقان علی ابن موسی الرضا علیه السلام با پاهایی تاول زده و دلی پر از عشق و معرفت پس از چهار روز پیاده روی حرم مطهر آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام را زیارت می کنند و در شب ولادتش مهمان این امام رئوف می شوند.

 

بوذر جمهر سیستانی نژاد مسئول کاروان پیاده مشتاقان علی ابن موسی الرضا علیه السلام شهرستان سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: امسال بیست و سومین سال است که برای پابوسی آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام این کاروان عازم مشهد مقدس می شود.

 

وی بیان کرد: حرکت این کاروان پیاده از سال ۷۲ با ده نفر شروع شده و هم اکنون جمعیت کاروان مشتاقان آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام به ۳۰۰ نفر رسیده است.

 

مسئول کاروان پیاده مشتاقان علی ابن موسی الرضا علیه السلام شهرستان سرخس هدف از حرکت این کاروان را عشق و ارادت به اهل بیت علیه السلام و آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام عنوان کرد.

 

سیستانی نژاد خاطرنشان کرد: با وجودی که آغاز حرکت این کاروان در سال ۷۲ با حمایت پالایشگاه گاز سرخس شروع شد، اما هم اکنون این کاروان مردمی شده و از اقشار مختلف مردم اعم از کشاورز، بازاری، دامدار، کارمند و بازنشستگان در این کاروان حضور دارند.

 

وی به ارادت مردم شیعه و سنی شهرستان سرخس به آقا علی ابن موسی الرضا (ع) اشاره کرد و افزود: همانند سال های گذشته شاهد حضور برادران اهل سنت مان در این کاروان هستیم و امسال نیز ۸ نفر از این عزیزان با کاروان مشتاقان علی ابن موسی الرضا علیه السلام و به عشق زیارت این امام رئوف در کاروان حضور دارند.

 

آسمان ها همه غرق نور است    بار دیگر زمین رشک تور است

کشور ما زمیلاد پاکش               غرق شور و نشاط و سرور است

ای گل ولایت، مشعل هدایت یا امام رضا(ع)          تو کریم و عالم، سائل و گدایت یا امام رضا(ع) یا امام رضا(ع)

انتهای پیام/