جرقه انقلاب اسلامی در مساجد زده شد/ مساجد جهان اسلام باید مرکز بصیرت افزایی باشند
جرقه انقلاب اسلامی در مساجد زده شد/ مساجد جهان اسلام باید مرکز بصیرت افزایی باشند
فرمانده سپاه ناحیه سرخس گفت: امروز ایران اسلامی با اتکای به مساجد در عرصه های مختلف توانسته به پیشرفت های چشم گیری دست یابد، همان طور که جرقه آغاز انقلاب اسلامی در مساجد زده شد.

سرهنگ پاسدار سید مرتضی شارعی مقدم در حاشیه همایش ائمه جماعات با فرماندهان پایگاه های بسیج شهرستان سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: مساجد جهان اسلام باید مرکز بصیرت افزایی باشند که اسلام منهای بصیرت مانند جانباز جنگ صفین (شمربن ذی الجوشن) می شود که قاتل فرزند علی علیه السلام در روز عاشورا شد.

 

فرمانده سپاه سرخس درک دیر هنگام توابین و حوادثی مانند فتنه ۸۸ را از عدم داشتن بصیرت عنوان کرد و گفت: مساجد ما باید اتاق فکر اسلام باشند و اولویت فعالیت های آن ها بایستی همین بصیرت افزایی باشد.

 

وی افزود: ارکان و افراد تاثیرگذاری که در مساجد فعالیت دارند، بایستی مشکلات و معضلات محله مسجد را شناسایی کنند و برای رفع آن برنامه داشته باشند.

 

شارعی مقدم با اشاره به اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر توسط بسیج شهرستان در پایگاه های بسیج در حال راه اندازی است، خاطرنشان کرد: هدف و اولویت این شورا تقویت حضور پرشور مردم در برگزاری هرچه باشکوه تر نماز جماعت در مساجد است.

 

فرمانده سپاه سرخس با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به مساجد است، تصریح کرد: از بستر فضای مجازی که امروز کل جهان را فرا گرفته است، می توانیم با ارائه عملکردها و الگوهای موفقی که در مساجد رشد می کنند در مقابل این توطئه ها ایستادگی کنیم.

 

وی اذعان کرد: اتکای به مسجد و معنویت، پیشرفت های ایران اسلامی را در حوزه های مختلف علمی به خصوص، نانو، هوا و فضا، هسته ای و داروهای نوظهور رقم زده است.

 

شارعی مقدم دین گریزی و دین ستیزی جوانان را از دیگر توطئه ها و برنامه های دشمن عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی درست و ارائه افکار و راهکارهای فرهنگی مناسب و ترغیب جوانان برای حضور پررنگ در مساجد می شود جلوی این توطئه دشمن را هم گرفت و آن را خنثی کرد.

 

فرمانده سپاه سرخس در پایان گفت: امروز ایران اسلامی با اتکای به مساجد در عرصه های مختلف توانسته به پیشرفت های چشم گیری دست یابد، همان طور که جرقه آغاز انقلاب اسلامی در مساجد زده شد.

انتهای پیام/