خبرنگاران شاخصه های کاندیدای اصلح را به مردم معرفی کنند/ امروز جریان امامت نیاز به تبلیغ دارد
خبرنگاران شاخصه های کاندیدای اصلح را به مردم معرفی کنند/ امروز جریان امامت نیاز به تبلیغ دارد
امام جمعه سرخس گفت: در این برهه حساس که به انتخابات مجلس نزدیک می شویم وظیفه خبرنگاران است که شاخصه های کاندیدای اصلح را در سایت ها و خبرگزاری ها به مردم معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و اشاره به کلام امام صادق علیه السلام گفت: تقوای یعنی اینکه جایی که خدا دستور داده باشی در آنجا غایب نباشی و در جایی که نهی کرده خداوند در آنجا تو را نبیند.

 

امام جمعه سرخس در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته درباره وظایف فرزندان نسبت به پدر و مادر تصریح کرد: یکی از مصادیقی که قران به آن اشاره می کند، شکرگزاری از والدین است که باید سختی های پدر و مادر در قبال فرزندان را به زبان آرود و شکرگزار آن بود.

 

وی یکی از اسباب بی برکتی بشر را غفلت نسبت به پدر و مادر عنوان کرد و افزود: حب دنیا جلوی شکرگزاری از پدر و مادر را می گیرد و اگر دعای والدین نباشد پیشرفتی در زندگی حاصل نخواهد شد.

 

ارژنگ در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام بیان کرد: امروز جریان امامت نیاز به تبلیغ دارد که امام صادق علیه السلام خودشان یکی از همان مبلغان بودند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس با بیان اینکه محافظه کاری در تبلیغ معارف اهل بیت (ع) مضر است، اذعان کرد: باید معارف اهل بیت علیه السلام تبیین شود و به تعبیر مقام معظم رهبری راهی که شیعه انگلیسی می رود اشتباه است.

 

امام جمعه سرخس اظهار کرد: در تبلیغ جریان امامت احتیاط و محافظه کاری معنایی ندارد چون تمام عالم به این جریان نیازمند است و اگر مردم عالم شیرینی کلام اهل بیت (ع) را بفهمند بی شک از آن پیروی خواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام یکی از راه های ابراز محبت مودت ذوی القربی است.

 

ارژنگ ادامه داد: اگر در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام مراجع عظام و علما در خیابان ها حضور می یابند و عزاداری می کنند، هدف شان شناساندن این مکتب عظیم است.

 

امام جمعه سرخس تصریح کرد: اگر مدعی پیروی از مکتب اهل بیت (ع) هستیم، لازم است که روز شهادت امام صادق علیه السلام یک حضور باشکوه در مراسمات این روز داشته باشیم که پاسداشت این روز رهایی بخش ظلمت های عالم خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی گفت: شهادت شهید صارمی بهانه ای است که از اصحاب رسانه و کسانی که در سرما و گرما مشکلات مردم را تبیین می کنند، تقدیر کنیم.

 

ارژنگ اذعان کرد: در حقیقت خبرنگاران متعهد و انقلابی، سفیران روشنگری هستند.

 

امام جمعه سرخس گفت: در این برهه حساس که به انتخابات مجلس نزدیک می شویم وظیفه خبرنگاران است که شاخصه های کاندیدای اصلح را در سایت ها و خبرگزاری ها به مردم معرفی کنند.

 

وی با بیان اینکه نگاهمان به عرصه انتخابات باید قرآنی باشد، تصریح کرد: با ۴ جلسه تعزیه رفتن و پیامک زدن نمی توان خود را خدمتگزار مردم معرفی کرد بلکه خدمت را باید در عمل به مردم نشان داد.

 

ارژنگ اظهار کرد: نگاه ناسیونالیستی که جلوی رفتن اصلح را به مجلس بگیرد قرآنی نیست و نباید حس وطن دوستی فرصت خدمت را از ما بگیرد.

 

امام جمعه سرخس ایمان، عدالت، تقوا، تخصص و اهل معرفت بودن را از جمله شاخصه های کاندیدای اصلح بیان کرد و افزود: یکی از وظایف مهم خبرنگاران با توجه به نزدیک شدن به انتخابات تبیین همین شاخصه ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از عوامل مهم رشد یک منطقه فعالیت خبرنگاران انقلابی و متعهد است و مسئولان باید به عنوان یک فرصت به خبرنگاران نگاه و توجه داشته باشند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس در ادامه با اشاره به سیاهه جنایات آمریکا در منطقه و جهان گفت: امروز آمریکایی دم از ایران هراسی می زند که ۷۰ سال پیش ۴۰ بمب اتم را بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی فرود آورد و ۲۲۰ هزار نفر را قتل و عام کرد و امروز نیز آثار این جنایت را مردم جهان مشاهده می کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال شیعه هراسی و ایران هراسی در منطقه هستند، گفت: امروز رژیمی «رژیم صهیونیستی» از ایران هراسی دم می زند که کودک بی گناه ۱۸ ماهه را زنده زنده می سوزاند.

انتهای پیام/