برای واگذاری زمین «مجتمع پروپیلن سرخس» مشکلی نداریم/ دست تمام سرمایه گذاران خصوصاً سرمایه گذاران داخلی را به گرمی می فشاریم
برای واگذاری زمین «مجتمع پروپیلن سرخس» مشکلی نداریم/ دست تمام سرمایه گذاران خصوصاً سرمایه گذاران داخلی را به گرمی می فشاریم
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: بارها اعلام کرده ایم که از بابت تحویل زمین برای احداث «مجتمع پروپیلن سرخس» به سرمایه گذاران مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، احمد صادقی گلمکانی در جمع خبرنگاران از آمادگی کامل این منطقه برای تحویل زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در هر مقیاس خبر داد و گفت: ما دست تمام سرمایه گذاران خصوصاً سرمایه گذاران داخلی را به گرمی می فشاریم و آماده هر گونه همکاری با آن ها هستیم و در خصوص واگذاری زمین به طرح های بزرگ و کوچک هیچ گونه مشکلی نداریم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به موقعیت ممتاز منطقه ویژه اقتصادی سرخس در شمال شرق کشور اظهار کرد: ۵ هزار و دویست هکتار زمین در چندین زون مختلف که توسط مهندسین مشاور زبده طراحی شده و مختص سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.

وی افزود: تا کنون هیچ متقاضی سرمایه گذاری برای دریافت زمین از این منطقه با مشکل مواجه نبوده است.

صادقی گلمکانی با اشاره به استعداد منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای احداث واحدهای پتروشیمی به خصوص واحد پروپیلن اذعان کرد: برای جذب سرمایه گذار در این زمینه از چند سال گذشته پیگیری های فراوان و ساعت ها وقت و انرژی و توان مسئولان منطقه ویژه اقتصادی سرخس، فرماندار و نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه های اجرایی با تشکیل جلسات متعدد در مشهد، تهران و سرخس صرف شده تا در این خصوص سرمایه گذاری لازم انجام شود و ما بارها اعلام کرده ایم که از بابت تحویل زمین به سرمایه گذاران مشکلی نداریم و آماده همه گونه همکاری هستیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: با توجه به اینکه زیر ساخت اصلی برای ایجاد مجتمع پروپیلن در سرخس گاز، برق و آب است، عنوان کرد: مقرر شده برق این مجتمع ‌از محل افزایش برق طرح توسعه نیروگاه شمس سرخس تامین شود.

وی تصریح کرد: برای تامین برق، آب و گاز مورد نیاز این واحد بزرگ صنعتی استانداری خراسان رضوی و دستگاه های اجرایی ذیربط قول های مساعدی داده اند و در صورت تامین این نیازها همه گونه حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهیم داشت.

صادقی گلمکانی ادامه داد: با توجه به وجود چاه های گاز امروز این منطقه از کشور نیازمند توجه و رسیدگی بیشتری است و در صورتی که مسئولان کشوری و استانی توجه خاصی به این منطقه کنند مطمئن باشید که در آینده نزدیک با ایجاد سرمایه گذاری های اصولی صدها شغل و میلیاردها ریال عایدات برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ به نام “دولت و ملت، همدلی و هم زبانی” از سوی مقام معظم رهبری گفت: همدلی و هم زبانی از ضرورت‌های امروز کشور است که رهبر انقلاب با درایت خود این شعار را برگزیدند.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی نگاه ویژه ای به بحث سرمایه گذاری و افزایش مبادلات تجاری به ویژه با کشورهای همجوار دارد و پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران شعار ما است و در عمل آنرا محقق کرده ایم.

صادقی گلمکانی در پایان گفت: در شرایطی که هنوز تحریم ها برداشته نشده است ما شاهد حضور هیئت های کشورهای اروپایی و شرق آسیا در ایران و از جمله در منطقه ویژه اقتصادی سرخس هستیم.

انتهای پیام/ب