غزوه احد مایه عبرت مسلمانان است
غزوه احد مایه عبرت مسلمانان است
امام جمعه موقت سرخس گفت: غزوه احد روز سرنوشت سازی برای مسلمانان بوده است و آنچه در این جنگ بر پیامبر اتفاق افتاد مایه عبرت مسلمانان شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به ۱۵ شوال و غزوه احد اظهار داشت: غزوه احد روز سرنوشت سازی برای مسلمانان بوده است و آنچه در این جنگ بر پیامبر اتفاق افتاد مایه عبرت مسلمانان شد.

 

امام جمعه موقت سرخس گفت: روزهای جنگ، شهادت حضرت حمزه (ع) و ۶۹ نفر دیگر از مسلمانان و جراحاتی که بر امیر المومنین علی علیه السلام وارد شد از مهمترین وقایع جنگ احد بود.

 

اکبری نیا با بیان اینکه عده ای در این جنگ پیامبر (ص) را تنها گذاشتند، افزود: عده ای که پیامبر (ص) و همچنین مسلمانان را تنها گذاشتند خسارت زیادی را به اسلام وارد کردند.

 

وی در ادامه به فداکاری های امیرالمومنین (ع) اشاره و گفت: دراین روز بر اثر فداکاری ها و شجاعت هایی که امیرالمؤمینن علیه السلام در دفاع از وجود شریف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حفاظت از آن حضرت نشان داد جراحات زیادی بر بدن مبارکش رسید و تمام کشته شدگان کفار به دست امیر المؤمنین علیه السلام بود.

 

امام جمعه موقت سرخس بیان کرد: پیامبر (ص) در این جنگ به امیر المؤمین علی (ع) فرمود: «یا علی آیا می شنوی که از آسمان ترا مدح می کنند؛ ملائکه می گویند: لاسیف الا ذوالفقار و لا فتی الا علی. امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید از خوشحالی گریستم و خداوند سبحان را بر این نعمت حمد کردم».

 

اکبری نیا در ادامه به فداکاری هایی بانویى به نام نسیبه اشاره و عنوان کرد: در این روز یکى از کسانى که جانفشانى کرد و فرار نکرد، بلکه مانع از فرار دیگران نیز شد، بانویى به نام نسیبه بود.

 

وی ادامه داد: این زن فداکار در دفاع از پیامبر (ص) دست به شمشیر برد و چنان ضربه اى بر ابن حمیه که قصد کشتن پیامبر (ص) را داشت زد که او فرار کرد.

 

خطیب این هفته نماز جمعه سرخس گفت: در این روز جناب حمزه بن عبدالمطلب عموی پیامبر (ص) به شهادت رسید.

 

اکبری نیا ادامه داد: حضرت حمزه (ع) مردی شجاع و با هیبت بود و در این جنگ به دست «وحشی» و به دستور «هند جگرخوار» همسر ابوسفیان کشته شد و در پایان «هند جگرخوار» جگر حضرت حمزه (ع) را به دندان گرفت و خورد.

انتهای پیام/ع