قرار گرفتن سرخس در مسیر اصلی مهاجرت پرندگان وحشی
قرار گرفتن سرخس در مسیر اصلی مهاجرت پرندگان وحشی
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: شهرستان سرخس در مسیر اصلی مهاجرت پرندگان وحشی از کشورهای آسیای میانه قرار داشته و احتمال انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از این طریق زیاد است.

عباس باغبان نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: مهاجرت پرندگان وحشی به شهرستان سرخس در ماه های مهر و آبان هر سال انجام می شود و در طول رودخانه تجن پرواز می کنند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: این پرندگان ممکن است با فرود آمدن در کنار این رودخانه و دریاچه بزنگان و مزارع پرورش ماهی یا استخرهای  ذخیره آب کشاورزی و یا سد دوستی خطر انتقال بیماری به طیور بومی یا صنعتی شهرستان را افزایش دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل طی برگزاری جلسه ی ستاد مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان به دبیری دامپزشکی سرخس در محل فرمانداری شهرستان، علاوه بر تشریح وظایف اعضای ستاد و آموزش ابعاد مختلف این بیماری، بر مراقبت و بررسی وضعیت تلفات غیر متعارف این بیماری در طیور بومی و مهاجر شهرستان تاکید شد و خواستار همکاری بیشتر سایر دستگاه ها به خصوص محیط زیست در بحث پرندگان مهاجر و قوه قضائیه در بحث برخورد جدی با عاملین عرضه مرغ زنده در شهرستان شد که با وجود پیگیری های فراوان دامپزشکی همچنان به عرضه مرغ زنده در شهرستان مبادرت می کنند.

 

باغبان نژاد در پایان گفت: از مرغداران و شهروندان و اهالی محترم روستاها درخواست داریم در صورت مشاهده ی هرگونه تلفات ناگهانی و بدون علامت و مشکوک در مرغ و خروس، اردک و غاز، بلدرچین و شترمرغ و حتی پرندگان وحشی آبزی و مهاجر، ضمن اجتناب از تماس و دستکاری لاشه طیور مراتب را سریعا به شبکه دامپزشکی شهرستان سرخس از طریق شماره تلفن ۳۴۵۲۶۹۳۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/