تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه سرخس مشهد با مشارکت وزارت راه و نفت/ تکمیل پروژه نیازمند ۸۵ میلیارد تومان اعتبار است
تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه سرخس مشهد با مشارکت وزارت راه و نفت/ تکمیل پروژه نیازمند ۸۵ میلیارد تومان اعتبار است
فرماندار سرخس گفت: بالای 20 میلیارد تومان از اعتبار امسال پروژه راه سرخس مشهد را وزارت راه و شهرسازی پرداخت می کند و حدود 10 میلیارد دیگر را نیز وزارت نفت پرداخت می کند.

حسین سنجرانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آخرین وضعیت پروژه دو بانده شدن جاده سرخس مشهد گفت: در این پروژه مهم وزارت راه و نفت با هم مشارکت دارند.

 

فرماندار سرخس با بیان اینکه ۳۰ درصد از اعتباراتی که مورد نیاز است را باید وزارت نفت تامین کند، افزود: رقم اعتباری که تاکنون برای امسال گفته شده است حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

 

سنجرانی تصریح کرد: بالای ۲۰ میلیارد تومان از اعتبار امسال پروژه راه سرخس مشهد را وزارت راه و شهرسازی پرداخت می کند و حدود ۱۰ میلیارد دیگر را نیز وزارت نفت پرداخت می کند.

 

وی بیان کرد: این ۳۰ میلیارد تومان یک اعتبار ملی است و در اختیار استان نمی باشد و امیدواریم این اعتبارات به زودی ابلاغ شود.

 

فرماندار سرخس ادامه داد: در سال های گذشته کل اعتبارات این راه به ۱۰ میلیارد تومان هم نمی رسید.

 

سنجرانی گفت: در سال گذشته وزارت نفت ۸ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داد اما امسال این پروژه با مشارکت وزارت راه و نفت بالای ۳۰ میلیارد اعتبار دارد.

 

وی افزود: این اعتبار برای پیشرفت قسمت های اساسی پروژه، اعتبار بسیار خوبی است زیرا مشکل اساسی که اکنون در این پروژه وجود دارد بعد از تونل ها است که با این اعتبار مرتفع می شود.

 

فرماندار سرخس عنوان کرد: یکی از تونل های این پروژه بازگشایی شده است و ۳۰۰ متر از تونل دوم کار شده است و انجام ۲۰۰ متر آن مانده است و بعد از آن نیز یک پل عظیمی در بالا دست روستای چکودر وجود دارد که انجام آن پول زمان می برد و اعتباری حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان می خواهد.

 

سنجرانی افزود: با توجه به اینکه ابنیه و پل های پایین دستی جاده گنبدلی هم ساخته شده و زیر سازی صورت گرفته است، تنها مسئله ای که بعد از آن می ماند وصل شدن مسیر است که اگر اراده ای در انجام امور باشد کمتر از ۱۸ ماه این بخش ها تا گنبدلی انجام می شود و می توانیم یک راه مطمئن تا این منطقه داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: اعتبار کلی که برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است، حدود ۸۵ میلیارد تومان است.

 

فرماندار سرخس در باره اهمیت انجام پروژه راه سرخس مشهد برای رونق منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: مناطق ویژه به علت اینکه از معافیت گمرکی استفاده می کنند و در منطقه محروم هم واقع شده اند باید مستقیما به مرز وصل شوند.

 

سنجرانی تاکید کرد: باید هم مسئولان و هم مردم تلاش کنیم تا کریدور منطقه ویژه به مرز وصل شود تا دیگر خودروهای ترانزیتی در محدوده ی شهر تردد نکنند و مسائل ترانزیتی ضابطه مند و قانون مند شوند.

 

وی گفت: پارکینگ ناوگان داخلی و خارجی نیز باید در یک بازه زمانی مشخص به منطقه ویژه اقتصادی منتقل شود که البته امتیاز این مسئله به شهرداری سرخس داده شده است.

 

فرماندار سرخس در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا منطقه ویژه اقتصادی ۲۰ هکتار زمین در اختیار شهرداری سرخس قرار بدهد و شهرداری نیز در آنجا پارکینگ ایجاد کند.

انتهای پیام/ع