آمادگی منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای تحویل زمین مجتمع «پروپیلن»
آمادگی منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای تحویل زمین مجتمع «پروپیلن»
فرماندار سرخس گفت: زمین برای احداث مجتمع پروپیلن سرخس در منطقه ویژه اقتصادی آماده است و مسئولان این منطقه ویژه برای تحویل زمین اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش نسیم سرخس، حسین سنجرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت احداث مجتمع پروپیلن در سرخس اظهار داشت: احداث مجتمع پروپیلن مراحلی دارد که باید انجام بشود، زمین این مجتمع در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آماده است.

 

فرماندار سرخس با بیان اینکه زیر ساخت ایجاد مجتمع پروپیلن در سرخس گاز، برق و آب است، عنوان کرد: مقرر شده است برق این مجتمع ‌از محل افزایش برق طرح توسعه نیروگاه شمس تامین شود.

 

وی درباره وضعیت آب مجتمع پروپیلن سرخس گفت: جلسات متعددی درباره مسئله تامین آب مجتمع پروپیلن سرخس در استان و تهران داشتیم و نهایتا مسئولان استانی و کشوری پذیرفته‌اند که شرکت آب منطقه‌ای ۲۵ میلیون متر مکعب آب برای بخش صنعت در منطقه ویژه تامین کند. این قول را به ما داده‌اند که از سرجمع آب تخصیصی به شهرستان در بخش‌های کشاورزی و صنعت، مشکل احداث کارخانه‌ها برطرف شود.

 

سنجرانی با بیان اینکه احداث مجتمع پروپیلن در سرخس مقدماتی دارد، خاطرنشان کرد: باید کار مطالعاتی و برنامه ریزی بر روی این مجتمع صورت بگیرد ضمن اینکه گرفتن استعلام ها درباره گاز، آب و برق نیز در حال انجام است. احداث مجتمع فرآیندی دارد مانند احداث کارگاه و تجهیز آن، که این موارد نیز باید طی شود.

 

فرماندار سرخس درباره برخی گفته‌ها که برای احداث مجتمع پروپیلن در سرخس مشکل زمین وجود دارد، گفت: زمین برای احداث این مجتمع در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آماده است و مسئولان این منطقه ویژه و مسئولان آستان قدس رضوی برای تحویل زمین اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

سنجرانی بیان کرد: برای امر سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس حدود ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین آماده است طبیعتاً برای احداث مجتمع پروپیلن نیز مشکل زمین وجود ندارد.

 

وی به ایجاد اشتغال ۲۵۰۰ نفری به وسیله احداث این مجتمع در سرخس اشاره کرد و افزود: احداث این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی بانک پاسارگاد صورت می‌گیرد.

 

فرماندار سرخس در پایان با بیان اینکه خوراک این مجتمع گاز است، عنوان کرد: لوله گازی که اکنون طراحی شده است، بسیار ضعیف است و باید تقویت شود تا گاز مورد نیاز این مجتمع تامین شود.

انتهای پیام/