مشاور وزیر ارشاد گفت: عملکرد آگاهانه در خصوص حجاب در تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها موجب انتخاب آگاهانه در این زمینه برای جوانان می‌شود.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا دکتر پروین داداندیش، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دانشگاه آزاد واحد غرب تهران در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس، در خصوص الزامات رعایت حجاب وعفاف در جامعه گفت: جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است و قانون حجاب در آن وجود دارد، قانونی که بر اساس شرع اسلامی طرح‌ریزی شده است،

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان حجاب را به صورت انتخابی آگاهانه تبدیل کرد، گفت: عملکرد آگاهانه در خصوص حجاب در تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها موجب انتخاب آگاهانه در این زمینه برای جوانان می‌شود.

دکتر داداندیش ادامه داد: با ارائه سبک‌های پوشش جذاب اسلامی می‌توان جوانان را به سمت حجاب سوق داد و حجاب را انتخابی زیبا برای آنان به شمار آورد تا جوانان حق انتخاب بیشتری در خصوص حجاب داشته باشند .

 رئیس دانشگاه آزاد واحد غرب تهران خاطر نشان کرد: نقش خانواده در شکل گیری حجاب و عفاف بسیار چشم گیر است و چنانچه افراد از کودکی به سمت حجاب سوق داده شوند، شخصیت آنان با حجاب خو گرفته و بر این اساس شکل می‌گیرد.

دکترای علوم سیاسی، تربیت صحیح و در کنار آن ارائه پوشش های زیبا، تبلیغات مناسب حجاب در فضاهای مجازی، را موجب تسریع رشد روند حجاب و عفاف در جامعه برشمرد و گفت: از سال ۸۲ در جهت نهادینه کردن عفاف و حجاب مجموعه قوانینی در خصوص حجاب تدوین شد و دستگاه‌ها ملزم شدند تا این قوانین را در محیط های کاری رعایت کنند.

 مشاور وزیر ارشاد و رئیس دانشگاه آزاد واحد غرب تهران، بازنگری و آسیب شناسی در حوزه حجاب و عفاف را از جمله عوامل مهم در موفقیت ترویج این امر در جامعه دانست و گفت: لازم است گاهی به تحلیل کارها بپردازیم و نقاط ضعف را یافته و آنان را تقویت کنیم .

وی با بیان اینکه گاهی برخورد های سلیقه ای و غلط  همانند مانعی در بحث حجاب مطرح می‌شود و از پیشرفت در امر حجاب می کاهد، اظهار داشت: برخوردهای غلط در بین جوانان دین زدگی را رواج می دهد و نتایج منفی برای ما به بار خواهد آورد .

دکتر داداندیش در خصوص مقابله با ابن موضوع گفت: برای هر کاری آسیب‌شناسی و کار پژوهشی و میدانی لازم است تا با دلیل و استدلال‌های قوی به طرح موضوع و دفاع از موضوع مورد نظر بپردازیم .

 مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در وزارت ارشاد اسلامی ستاد ملی مد و لباس ایجاد شده است که هدف آن ارائه مدل‌های مد و لباس برای جذب هر چه بیشتر جوانان است  و تا کنون نیز مدلهای زیبایی برای استفاده ارائه شده است، گفت: پوشش و حجاب نیز همانند هر امر دیگری نیاز به آموزش دارد مثلا اینکه چه لباس و یا مدل پوشش و آرایشی برای چه مکانی مناسب است .

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری ازجوانان ما درک صحیحی از استفاده پوشش های مختلف در جامعه ندارند و نمی دانند لباسی خاص  برای چه جایگاهی است .

داداندیش گفت: حتی در فرهنگ غرب که قانونی برای حجاب وجود ندارند افراد آموزش دیده اند و می‌دانند که مثلا در مدرسه؛ دانشگاه و یا محیط کار لباس و نوع آرایش آنان متفاوت با میهمانی‌ها و یا مجالس خانوادگی است .

رئیس دانشگاه آزاد واحد غرب تهران افزود: همه ارگان‌ها ونهادها موظف هستند تا درحد توان خود به پیشرفت هر چه بیشتر در حوزه حجاب و عفاف توجه داشته باشند چرا که همه ما در جامعه زندگی می کنیم و این امر موضوعی ملی است.

انتهای پیام/م