روز جهانی قدس منشأ وحدت بین مسلمانان است/ بیداری اسلامی از آثار زنده نگه‌داشتن روز قدس است
روز جهانی قدس منشأ وحدت بین مسلمانان است/ بیداری اسلامی از آثار زنده نگه‌داشتن روز قدس است
امام‌جمعه اهل سنت سرخس گفت: روز جهانی قدس منشأ وحدت بین مسلمانان است و از آن طریق باید توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

مولوی احمد پارسا در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس،گفت: سرزمین فلسطین چندین دهه است که در اشغال رژیم صهیونیستی غاصب است.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس بابیان اینکه مردم فلسطین مالک اصلی سرزمین مقدس فلسطین است گفت: رژیم منحوس صهیونیستی با اشغالگری‌های خود مردم مظلوم فلسطین را آواره کرده است و به خانه‌های آن‌ها تجاوز می‌کنند.

 

پارسا تأکید کرد: اسرائیل غاصب دست‌نشانده آمریکا است و آمریکایی که ادعای مبارزه با تروریسم دارد به‌ناحق دارد از رژیم تروریستی صهیونیستی حمایت می‌کند و اجازه می‌دهد این رژیم تروریستی، مردم فلسطین را به خاک و خون بکشد.

 

وی با اشاره به اهمیت حمایت از مظلوم گفت: زمانی که انسان از مظلوم حمایت می‌کند احساس غرور و شادی دارد و وظیفه سنگینی که بر روی دوش انسان بوده، برداشته می‌شود و حلاوت و شیرینی را در پی خواهد داشت.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس گفت: در این موقعیتی که استکبار جهانی با توطئه‌های رنگارنگ درصدد ایجاد اختلاف بین مذاهب است، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس برای وحدت بین مسلمانان ضرورت دارد.

 

پارسا اذعان کرد: روز جهانی قدس منشأ وحدت بین مسلمانان است و از آن طریق باید توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

 

وی به نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) اشاره و عنوان کرد: در پایان ماه مبارک رمضان یک صفا و نورانیتی در انسان ایجاد می‌شود و این پالایش به وجود آمده در انسان زمینه قبولی طاعات و عبادات می‌شود.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس ادامه داد: در کنار شب‌زنده‌داری در شب‌های قدر باید یاد و توجه به مردم مظلوم فلسطین نیز زنده بماند و باید از این مردم مظلوم دفاع شود.

 

پارسا بیان کرد: بیداری اسلامی در جهان و خاورمیانه یکی از نتایج زنده نگه‌داشتن روز جهانی قدس است و باعث اتحاد و وحدت مسلمانان می‌شود.

 

وی گفت: روز جهانی قدس باعث ترس و هراس مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی شده است.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس در پایان ابراز کرد: امیدواریم با گسترش روزبه‌روز بیداری اسلامی شاهد ریشه‌کن شدن این غده سرطانی در منطقه و جهان باشیم.

انتهای پیام/ع