قیاس شرایط دوره ما با دوران امام حسن(ع) یک قیاس مع الفارق است/ امروز با یک اشاره رهبری مردم در تمامی عرصه ها حضور پیدا می کنند
قیاس شرایط دوره ما با دوران امام حسن(ع) یک قیاس مع الفارق است/ امروز با یک اشاره رهبری مردم در تمامی عرصه ها حضور پیدا می کنند
امام جمعه سرخس گفت: قیاس شرایط دوره ما با شرایط دوران امام حسن مجتبی علیه السلام یک قیاس مع الفارق است.

حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند ساله قبل گفتند که اکنون اگر قرار باشد شرایط تکرار شود، شرایط کربلا تکرار خواهد شد نه شرایط صلح امام مجتبی، اظهار کرد: شرایط کشور ما هم اکنون شرایطی نیست که کسی بتواند سیاست خود را تحمیل بر نظام بکند.

 

امام جمعه سرخس افزود: قیاس شرایط دوره ما با شرایط دوران امام حسن مجتبی علیه السلام یک قیاس مع الفارق است.

 

ارژنگ بیان کرد: فلسفه صلح امام مجتبی علیه السلام مشخص است زیرا ایشان در آن برهه انصار، یار و یاور حتی به تعداد انگشتان دست هم نداشتند و اگر می داشتند آن شرایط رقم نمی خورد.

 

وی افزود: دوران امام مجتبی علیه السلام با دوران کنونی ما از جهات مختلف کاملا متمایز است.

 

امام جمعه سرخس گفت: در دوره کنونی ملت ما ملتی فهیم تر و انقلابی تر و ولایی تر است نسبت به مردم دوره امام حسن علیه السلام و همچنین شعور سیاسی امروز از آن دوران بیشتر است.

 

ارژنگ تاکید کرد: امروز با یک اشاره مقام معظم رهبری، تمام مردم در عرصه های مختلف حضور پیدا می کنند همانگونه که با اشاره امام راحل (ره) جبهه های جنگ محل حضور جوانان شد و تمام این ملت به میدان آمدند و رهبر را تنها نگذاشتند و در این دوران نیز اینگونه است و امروز هم مردم ما پشت سر رهبرشان حرکت می کنند و رهبرشان را تنها نمی گذارند.

 

وی با بیان اینکه این تشبیه غلطی است که شرایط کنونی مردم را با شرایط دوران امام حسن یکی بدانیم و بگوییم با دشمن صلح کنیم، افزود: مردم ما مردمی هستند که اقتدا می کنند به امام حسین علیه السلام که می فرمایند: «مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَ یزید».

 

امام جمعه سرخس افزود: امام حسین علیه السلام در این حدیث می فرمایند که هر کسی که مثل من است با کسی که مثل یزید است بیعت نمی کند.

 

ارژنگ گفت: امروز نیز مردم با هر کسی که خوی یزیدی داشته باشد بیعت نمی کنند و حرف زور و حرفی که از روی خود برتر بینی باشد را برنمی تابند و آن را تحمل نمی کنند.

 

وی درباره این سخن که امام حسین علیه السلام نیز با دشمنان خود مذاکره کرده است گفت: امام حسین خیرخواه بودند اما در کربلا بده بستانی وجود نداشت که اینجا ابی عبدالله یک چیزی بدهد و از آن طرف چیزی بگیرد.

 

امام جمعه سرخس تاکید کرد: در عرصه کربلا مطلقا مذاکره ای در جهت سازش با دشمن وجود نداشت.

 

ارژنگ با اشاره به شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیز با وجود رهبری و خطوط قرمزی که ایشان ترسیم کردند، ما سازشی با استکبار نداریم.

 

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری با صلابت خطوط قرمز را ترسیم کردند و گفتند از این خطوط کوتاه نمی آییم و این دید رهبری به معنی صلح و سازش نیست بلکه این اقتدار است.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: جمع شدن غربی ها پشت میز مذاکره با ایران و وقت صرف کردن وزرای خارجه ۶ کشور مهم جهان به معنی تحمیل نیست بلکه به معنای نیازمندی آنها به جمهوری اسلامی ایران و اقتدار نظام اسلامی است.

 

ارژنگ در پایان گفت: امروز شرایط کشور ما به تعبیر مقام معظم رهبری شرایط بدر و خیبر است، در شرایط بدر و خیبر طرف مقابل نیازمند ما است نه اینکه ما خواسته باشیم ناز طرف را بخریم و خواسته های طرف را بپذیریم.

انتهای پیام/ع