طرح موضوع «دکل حفاری مفقود شده» در کمیسیون انرژی مجلس/ چرا دکل های حفاری به میدان مشترک گازی در سرخس نمی رسد
طرح موضوع «دکل حفاری مفقود شده» در کمیسیون انرژی مجلس/ چرا دکل های حفاری به میدان مشترک گازی در سرخس نمی رسد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هفته آینده موضوع «دکل حفاری دریایی مفقود شده» در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش نسیم سرخس، احمد سجادی در گفتگو با صبح توس، درباره گم شدن «دکل حفاری دریایی» گفت: هفته آینده موضوع دکل حفاری دریایی مفقود شده در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار خواهد گرفت.

 

وی تصریح کرد: تاکنون این مسئله در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح نشده بود که پیگیر طرح آن هستیم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: به ما آن زمان گفتند که دکل خریداری شده ولی وارد کشور نشده است که صحت و سقم آن را به زودی در کمیسیون انرژی مجلس پیگیری خواهیم کرد.

 

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که دکل آیا وارد کشور شده است یا نه؟ اظهار کرد: دکل وارد ایران نشده است و ابتدا باید مشخص شود که این موضوع خرید دکل واقعیت داشته یا شایعه بوده است و اصلا آیا دکل خریداری شده است، که پیگیری آن هفته آینده در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار خواهد گرفت.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا دکل های حفاری به شهرستان سرخس نمی رسد، اذعان کرد: سوال ما از مسئولان این است که چرا این دکل ها به میدان های مشترک گازی ایران و ترکمنستان در شهرستان سرخس نمی رسد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه  هنوز میدان مشترک گازی ایران و ترکمنستان فعال نشده است، گفت: کشور ترکمنستان در میدان مشترک گازی ۱۰ دکل فعال دارد و از ۳۰ حلقه چاه در حال برداشت است که ما هنوز به دلایلی نتوانسته ایم از این ثروت ملی که در اختیار ما است بهره برداری کنیم.

 

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: دکل حفاری ۱۱۳ که دکلی مستقل است در میدان مشترک گازی هم اکنون در شهرستان سرخس در حال حفاری بوده و دکل هایی هم از حفاری شمال و جنوب داریم که می توانند میدان مشترک گازی ایران و ترکمنستان در سرخس را حفاری کنند که هم ثروت ملی را از دست ندهیم و هم ایجاد اشتغال کرده باشیم.

انتهای پیام/