درآمدزایی شش میلیاردی شهرداری سرخس از نفت و گاز
درآمدزایی شش میلیاردی شهرداری سرخس از نفت و گاز
رئيس شوراي اسلامي شهر سرخس از درآمدزایی شش میلیارد تومانی شهرداری سرخس از محل درآمدهای نفت و گاز خبر داد.

به گزارش نسیم سرخس، خیرالله دانایی در جلسه هم‌اندیشی مدیران ارشد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با شهردار و اعضای شورای اسلامی سرخس که ظهر امروز در محل شهرداری برگزار شد، گفت: ما در سال جاری از محل ارزش افزوده و درآمدهای مالیاتی که بخش اعظمی از آن از حوزه نفت و گاز محقق شده است، برای شهرداری سرخس درآمد کسب کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه شهرستان مرزی سرخس نقشی اثرگذار در مسائل اقتصادی کشور دارد، اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن مردمی با بصیرت و ولایت‌مدار، دارای ظرفیت‌های مختلف است که از آن جمله می‌توان به وجود پالایشگاه خانگیران، گمرک، راه آهن، منطقه ویژه اقتصادی، جاده و بسترهای عظیم گردشگری و آثار باستانی اشاره کرد.

 

دانایی با بیان اینکه این مجتمع گازی تامین‌کننده گاز مورد نیاز شش استان کشور است، تصریح کرد: وجود پالایشگاه برای شهرستان مایه برکت است؛ به خصوص در زمینه‌های اشتغال، فرهنگ، اخلاق و معیشت مردم که با حضور کارکنان سخت‌کوش صنعت نفت و گاز در منطقه به ثمر نشسته است و باید بکوشیم تا در زمینه‌های دیگر شاهد ایجاد کار و اشتغال باشیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس در ادامه خواستار ایجاد ظرفیت‌هایی برای هماهنگی بین ادارات در توسعه شهرستان شد و اضافه کرد: باید با تفاهم و همدلی بیشتر زمینه‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و سایر امور برداشته شود تا شاهد پیشرفت این شهرستان مرزی در این خطه از میهن اسلامی باشیم.

 

وی در ادامه از پیگیری جهت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد خبر داد و بیان کرد: این اقدام تنها راه‌حل برای ارتقای سطح زندگی مردم و رفع معضل بیکاری است و باید بتوانیم با همدلی زمینه استفاده از ظرفیت‌ها را گسترش دهیم تا هم مشکل بی‌کاری برطرف شود و هم قدم‌هایی را در حوزه اجتماعی و اقتصادی برداریم.

منبع: روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس

انتهای پیام/