فرهنگ در سرخس مظلوم است
فرهنگ در سرخس مظلوم است
دادستان سرخس با انتقاد از کم کاری نهادهای فرهنگی در شهرستان سرخس گفت: متأسفانه فرهنگ در سرخس مظلوم است.

محمدتقی تمنانلو در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره حجم پرونده ها در سرخس گفت: حجم پرونده ها در شهرستان سرخس زیاد نیست و معمولا ظرف مدت یک هفته کار پرونده ها انجام می شود مگر در موارد استثنا که نیاز به استعلام خاصی باشد.

 

دادستان سرخس افزود: در حالی که کار پرونده ها در شهرستان سرخس در طول یک هفته انجام می شود، در شهرستان های بزرگ حداقل ۶ ماه انجام امور یک پرونده به طول می انجامد.

 

تمنانلو با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به فاکتورهای مذهبی که مردم در جمهوری اسلامی ایران دارند، خوشبختانه در ماه مبارک رمضان تعداد پرونده ها و گرایش به جرم و جنایت کمتر شده است.

 

وی بیان کرد: اکثر پرونده هایی که در شهرستان سرخس تشکیل می شود در حوزه هایی همچون سرقت، ضرب و جرح و فحاشی است.

 

دادستان شهرستان سرخس با بیان اینکه اکثر جرائم به دو حوزه اقتصادی و فرهنگی مربوط می شوند گفت: در حوزه فرهنگی، فرهنگ سازی به خصوص ترویج فرهنگ اسلامی تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از وقوع جرم دارد.

 

تمنانلو درباره قاطعیت دستگاه قضائی در شهرستان سرخس اظهار کرد: در شهرستان سرخس فردی با وجود آنکه ۴ چاه آب مجاز داشت، دو چاه آب غیر مجاز نیز حفر و تصرف کرده بود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به معضل کم آبی ای که در شهرستان وجود دارد قاطعانه با افرادی که به صورت غیر مجاز از منابع آبی برداشت می کنند، برخورد می کنیم، گفت: در زمان رسیدگی به پرونده های این فرد برخی افراد سعی داشتند تا با اعمال نفوذ در پرونده متهم آن را تبرئه کنند که خوشبختانه بدون در نظر گرفتن فشارهای وارده به دستگاه قضائی با شدت و حدت با این فرد برخورد شد.

 

دادستان سرخس تاکید کرد: آنچه قانون اساسی گفته است این است که قانون برای همه یکی است.

 

تمنانلو درباره فعالیت های انجمن حمایت از خانواده های زندانیان در سرخس گفت: قبل از ماه مبارک رمضان ارزاق در میان خانواده های مددجویان توزیع شده است.

 

وی پیگیری اشتغال برای مددجویان را از دیگر فعالیت های این انجمن عنوان و خاطرنشان کرد: طرح هایی همچون کارگاه های تولید قارچ و گلخانه در سه مورد توسط خیرین در حال عملیاتی شدن است.

 

دادستان سرخس بیان کرد: انجمن حمایت از خانواده های زندانیان درآمد محدودی دارد و انتظار می رود خیرین به این انجمن توجه ویژه داشته باشند چرا که کمک به این قشر از جامعه به شهرستان کمک می کند.

 

تمنانلو با بیان اینکه جرائم به دو نوع خصوصی و عمومی تقسیم می شود گفت: جرائم عمومی جنبه حق اللهی  دارند و به شدیدترین وجه با اینگونه جرائم برخورد می شود.

 

وی افزود: وجود خانه های فساد که در آنها اعمال منافی عفت صورت می گیرد و سرقت از جمله جرائم عمومی هستند که دستگاه قضائی بدون نیاز به شاکی خصوصی به طور مستقیم به آن ورود پیدا می کند و با آن برخورد می کند.

 

دادستان سرخس وضعیت طلاق در شهرستان سرخس را نامناسب دانست و تصریح کرد: دلیل اصلی در طلاق ها اعتیاد و در درجه دوم کاهش اعتمادها به همسران است.

 

تمنانلو بیان کرد: متاسفانه ماهواره ها تاثیر بسیار زیادی در حوزه گرایش به طلاق داشته اند.

 

وی با بیان اینکه یک فرد صهیونیست گفته بود که ما می خواهیم با ماهواره خانواده ها را نابود کنیم، اظهار کرد: در حوزه ماهواره باید نهادهای فرهنگی در شهرستان سرخس فرهنگ سازی کنند و به مقابله با این پدیده شوم بپردازند.

 

دادستان سرخس در پایان با انتقاد از کم کاری نهادهای فرهنگی در شهرستان سرخس گفت: متاسفانه فرهنگ در سرخس مظلوم است.

انتهای پیام/ع