مدیرکل امنیتی وزارت کشور گفت: افرادی که در سخنرانی رئیس‌جمهور اخلال ایجاد کردند تحت حمایت هیچ گروه سیاسی نبودند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، جواد زرین‌کلاه مدیرکل امینی وزارت کشور در نشست خبری که ظهر امروز در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به حواشی سالگرد ارتحال امام(ره) اظهارداشت: مراسم بزرگداشت حضرت امام هر ساله برگزار می‌شود که کمیته امنیتی و ترافیکی مراسم با حضور کلیه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و دست اندارکارانی که نسبت به نظم این مراسم اقدام می‌کنند در وزارت کشور تشکیل می‌شود، که در طول سال‌های گذشته کار به خوبی مدیریت شده و نظم و امنیت مراسم برقرار شده است.

وی ادامه داد: از حدود سال ۱۳۸۸ تاکنون در برخی سال‌ها با برخی با حواشی‌ها روبرو بودیم،‌ افرادی حضور پیدا می‌کنند شعارهایی را می‌دهند که این شعارها به هیچ وجه متناسب با شان بزرگداشت مراسم حضرت امام نیست چراکه در مراسم بزرگداشت حضرت امام(ره) به نوعی بزرگداشت اندیشه‌های ایشان است و امام کسی بود که موجب تجدید حیات  دین شد و این انقلاب عظیم را راهبری و هدایت کرد.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) در سخنرانی‌هایشان بر وحدت،‌ انسجام، همدلی، منافع ملی و امنیت ملی خاطرنشان کرد: امام همواره در سخنرانی‌های خود بر وحدت تاکید می‌کردند بنابراین مراسم سالگرد جایی است که هر کس با هر گرایشی در این مراسم حضور پیدا می‌کند باید برای بزرگداشت حضرت امام در راستای وحدت، انسجام و همدلی اقدام و این مسیر را دنبال کنند.

وی ادامه داد: پنج- شش سال است که افرادی شعارهایی را می‌دهند که در راستای شعارهای امام(ره) نیست و امسال به حمدلله این حاشیه ها کم شده و برنامه‌ریزی و تلاش هایی شد که در سالهای آینده اجازه نمی‌دهیم چنین فضایی در کشور تکرار شود و باید این امر برچیده شود، این امر جزو برنامه‌هایی است که در سال‌های آتی به طور جدی مدنظر قرار گرفته شده است.

زرین‌کلاه اضاافه‌کرد: عده‌ای در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند که البته از جانب گروه‌های سیاسی و جناح‌های سیاسی هدایت نشده بودند، معدود افرادی بودند به طور خودسر به شعار دادن اقدام کرده بودند که بلافاصله توسط دستگاه‌های مربوطه با آنان برخورد شد و ۱۱ نفر از کسانی که هدایت و لیدری این امر را برعهده گرفته بودند توسط سپاه شناسایی و بازداشت شدند که با تعهدی که  از آنان گرفته شد یک روز بعد آزاد شدند.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این امر هدایت شده است یا خیر اظهار داشت: در بررسی‌ها به چنین امری نرسیدیم، آنان افرادی خودسر بودند و این قضیه هدایت شده نبوده است.

زرین کلاه در پاسخ به سوال دیگری درباره حوادث شیراز با توجه به شایعاتی که درباره استعفای استاندار شیراز مطرح شده است، اظهار داشت: البته من در حد شنیده‌ها شنیده‌ام اما اگر کاری صورت گرفته باشد در حوزه سیاسی وزارت کشور است من دقیقا در جریان نیستم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حواشی تشییع پیکر شهدا نیز اظهار داشت: این گونه مراسم باید با وزارت کشور،‌ استانداری و فرمانداری هماهنگ شود که ببینند از لحاظ ترافیکی برای مردم ایجاد نشود اما این هماهنگی ایجاد نشده بود و وزارت کشور این امر را دنبال می‌کند، اما باید با استانداری و فرمانداری هماهنگ می‌شد  که این کار صورت نگرفته بود.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره رسیدگی به تجمعات قانونی به چهار سند موجود در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: در ارتباط با برگزاری تجمعات قانونی ۴ سند که شامل قانون احزاب، آیین نامه اجرایی قانون احزاب، آیین نامه تامین امنیت اجتماعات قانونی که مصوبه سال ۸۱ هیات دولت است و آیین نامه نظارت بر تشکل‌های دانشجویی که در ارتباط با برگزاری مراسم‌ها و تجمعات قانونی است وجود دارد که تکلیف کار مشخص است.

وی ادامه داد: اگر قرار است تجمعی صورت بگیرد باید یک هفته قبل درخواستشان را به فرمانداری بدهند و فرمانداری ۴۸ ساعت فرصت دارد که آنرا بررسی کند و این روال قانونی آن است و موارد استثنا با وزارت کشور هماهنگ می‌شود.

زرین‌کلاه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر توهین‌های صورت گرفته به رئیس مجلس و رئیس جمهور در این مراسم اظهار داشت: این امر در حال پیگیری و بررسی است.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر توهین یکی از مداحان به آیت‌الله هاشمی و رئیس جمهور گفت: اگر توهینی در این مراسم صورت بگیرد در مرحله اول آن شخص باید شکایت کند و رسیدگی به این امر وظیفه دستگاه قضایی است اما اگر بخواهد این امر منجر به تنش شود وزارت کشور در این امر ورود می‌کند.

زرین کلاه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر رویکرد وزارت کشور درباره فراخوان تجمعات غیرقانونی در حوزه ورود زنان به ورزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: پیگیری این تجمع غیرقانونی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رویکرد وزارت کشور درباره حوادثی مانند حادثه شیراز خاطرنشان کرد: وزارت کشور قطعا ورود می‌کند و درباره اجرای قانون محکم می‌ایستد در قضیه شیراز طبق دستور وزیر کشور گزارش مفصلی را تهیه کرد و در حال حاضر در دبیرخانه شورای امنیت کشور برای رفع خلاهایی که در این زمینه وجود دارد دستورالعملی در حال تدوین است که سعی می‌کنیم تا بعد از ماه مبارک رمضان آنرا ‌آماده کنیم که می‌تواند برخی خلاهایی را در این زمینه جبران و بی قانونی را در کشور کاهش دهد.

وی ادامه داد: وزارت کشور اراده این امر وجود دارد و در قضیه شیراز بلافاصله ورود کرد و افراد بلافاصله دستگیر شدند و همچنان پرونده‌هایی در حال پیگیری است، گزارش ۸۳ صفحه‌ای درباره غائله شیراز تهیه شد و کم کاری و نواقص بررسی شده و برای مواقعی که خلا وجود دارد در حال برطرف کردن آن هستیم.

زرین کلاه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شنیده‌های مبتنی بر متهم اسیدپاشی در اصفهان نیز بیان کرد دو روز قبل یک نفر دستگیر شده اما در حال بررسی است که این شخص همان فرد است یا خیر اما به طور دقیق باید برای دستگاههای نظامی و انتظامی و قضایی باید مشخص شود که فرد دستگیر شده همان فرد است.

وی در پایان با اشاره به گزارش آمار جرایم در ده سال گذشته در اولین جلسه سال گذشته شورای امنیت کشور خاطرنشان کرد: برنامه‌های جدی که در اولین جلسه سال گذشته شورای امنیت کشور انجام شد که وزیرکشور بر این امر تاکید داشتند و گزارشی از آمارهای جرایم در سال گذشته ارائه شد ک در آن جلسه تاکید شد که در سال ۹۳ باید روند جرایم متوقف شود.

زرین‌کلاه در پایان گفت: شاهدیم در سال ۹۳ مسیر جرایم به سمت کاهش پیدا کرد و آماری که وزارت کشور از نیروی انتظامی،‌استانداری، فرمانداری و بخشداری به طور میانگین تهیه کرده‌ایم آن است که آمار جرایم ۶ درصد کاهش پیدا کرده و سرقت‌ها از جمله این جرایم بوده‌ است.

انتهای پیام/م