تنها راه پیروزی، استقامت و پایداری است نه تساهل و تسامح
تنها راه پیروزی، استقامت و پایداری است نه تساهل و تسامح
آمدند بگویند ای مردم ایران، آی مسئولان و دولت مردان تنها راه موفقیت و پیروزی فقط و فقط استقامت و پایداری است، نه تسامح و تساهل و تعظیم و عقب نشینی.

به گزارش نسیم سرخس، در روز سه شنبه شاهد تشییع پیکر پاک ۱۷۵ غواص شهید در کشور عزیزمان بودیم و مشاهده کردیم دوباره موجی از معنویت و عشق به مسیر الهی و سیر وسلوک الی الله را با تکه استخوان های خود خلق کردند و دوباره به ما فهماندند که زنده واقعی آن ها هستند که چنین اثرگذارند.

 

آری اولین شرط زنده بودن اثرگذاری است که شهدا از خیلی ها به اصطلاح زنده تراند و اثرگذارتر. آری آن ها زنده اند و نزد خدای متعال روزی می خوردند و طبق تفسیر عرفا و علما روزی آن ها از جنس نور و معنویت است و اندکی از آن روزی را در جامعه پخش کردند.

 

در پی این حرکت معنوی امام خامنه ای(حفظه الله) پیامی پرمعنا و پرمغز صادر کردند که بسیار جای دقت و تامل است که به نکاتی از آن اشاره می کنیم:

 

* اولا ایشان ورود پیکرهای شهدای عزیز را به کشور و میهن اسلامی متصل به خواست و اراده خدای متعال می دانند و از این باب به شکر و سپاس از خداوند متعال می پردازند.

 

* دوما در این شکر الهی از بیان صفات خداوند به صفت حکیم بودن اشاره می کنند که بیان می کنند این حرکت و ورود شهدا که با اراده الهی است تصادفی نیست و بر اساس حکمت و مصلحت الهی است و همچنین از صفت رحیم بودن خداوند اسم می آورند که همان صفتی است که برخلاف رحمن بودن خداوند که شامل حال تمام موجودات و تمام انسان ها اعم از (کافر و مسلمان و…) می شود. این صفت «رحیم» فقط شامل حال بندگان خاص خداوند می شود و یک لطف خاص آن هم در لحظه های حساس و این لحظه های حساس خود بخشی از حکمت الهی است.

 

این لحظه های حساس الان است که دشمنان اسلام و انقلاب با شیوه های دیگر به نظام هجوم آورده اند و آن هم هجوم در زیاده خواهی ها و زورگویی و هجوم به صلابت و اقتدار و استقلال نظام، هجوم به بزرگ ترین و مهم ترین دکترین امام خمینی(ره) یعنی استقامت و پایداری.

 

آری واقعا لحظه های نیاز است. نیاز داشتیم که در این اوضاع کنونی که دشمنان دوباره متحد شده اند بر علیه نظام،  البته با تقدیر از تیم مذاکره کننده و بچه های انقلاب، لذا تلنگری به خودمان و آن ها وارد شود.

 

پیام شهدا به ما و دولت مردان و مسئولان تیم مذاکره کننده این است: درست است شیوه مقابله با دشمن و متود رویایی آن ها فرق کرده اما دو چیز هرگز عوض نشده و نخواهد شد. «یکی ماهیت پلید و استکباری دشمن و دوم روش مقابله با این مستکبران».

 

آمدند بگویند ای مردم ایران، آی مسئولان و دولت مردان تنها راه موفقیت و پیروزی فقط و فقط استقامت و پایداری است، نه تسامح و تساهل و تعظیم و عقب نشینی.

 

آمدند و گفتند به خدا ما با دستان بسته، زنده زنده زیر خاک رفتیم و به جای اکسیژن آنقدر خاک خوردیم که شش هایمان پر از گِل و خاک شد، ولی تسلیم نشدیم.

 

نکند عهدی را که ما در طوفان بستیم، شما در آسایش و راحتی از دست بدهید.

اسحق ابان – استاد دانشگاه

انتهای پیام/ب