اعلام همکاری بخشدار و دهیاران بخش مرکزی سرخس برای جذب زکات
اعلام همکاری بخشدار و دهیاران بخش مرکزی سرخس برای جذب زکات
مدیر کمیته امداد امام (ره) سرخس از اعلام همکاری بخشدار مرکزی و دهیاران این بخش برای جذب زکات در شهرستان خبر داد.

علیرضا دادمحمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه به‌منظور ایجاد تعامل و همکاری با موضوع جذب زکات در جلسات جداگانه ای در بخش مرکزی، با حضور بخشدار، دهیاران، مدیریت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شده است، گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون ریال در قالب زکات محرومین در شهرستان سرخس جمع‌آوری‌شده که این امر در مدت مشابه در سال ۹۲، ۵۲  درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

وی رشد زکات را مرهون اقدامات مثبت و فرهنگ‌سازی زکات در سطح روستاها توسط روحانیون و مبلغان دانست و خاطرنشان کرد: بخشداران هر بخش قول همکاری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌ویژه جمع‌آوری زکات را با همکاری دهیاران، شورای های اسلامی و روحانیون مستقر در روستاها اعلام کردند.

 

دادمحمدی اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام فصل برداشت محصولات کشاورزی و فصل دام و دامداری هستیم طبیعتاً انتظار می‌رود که تمام توان همه دستگاه‌ها برای جمع‌آوری زکات به کار گرفته شود و فضای جامعه به زکات این امر واجب الهی اختصاص پیدا کند.

 

مدیر کمیته امداد امام(ره) سرخس ادامه داد: تاکنون ۳۲ رأس گوسفند، ۷هزار کیلوگرم گندم، ۳ هزار کیلو جو و ۱۰ میلیون ریال وجه نقد به نفع محرومین جمع‌آوری‌شده است که نسبت به سه‌ماهه گذشته حدود ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بحث زکات را به‌عنوان یک فریضه الهی دنبال کنیم مطبوعات، ائمه جمعه و کسانی که در امر زکات متصدی هستند باید توجه جدی به بحث زکات داشته باشند.

 
دادمحمدی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) برای ما تضمین کردند که کسی زکات مال را بپردازد مالش نه‌تنها کم نمی‌شود بلکه بیشتر می‌شود، اذعان کرد: این تضمین گواه بر این است که هیچ مالی به‌واسطه زکات کم نمی‌شود و این اعتقاد و باوری است که ما باید آن را قبول داشته باشیم.

انتهای پیام/ب