افزایش ۱۰۰ درصدی سطح باغات شهرستان سرخس/ بهترین راهکار کاهش مصرف آب، کاشت محصولات کم آب است
افزایش ۱۰۰ درصدی سطح باغات شهرستان سرخس/ بهترین راهکار کاهش مصرف آب، کاشت محصولات کم آب است
مدير جهاد كشاورزي سرخس اظهار کرد: در 3 سال گذشته سطح باغات شهرستان 100 درصد افزايش داشته و امسال 250 هكتار به سطح باغات پسته نیز افزوده شده است.

علیرضا عرفانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه مهم ترین اهداف مدیریت جهاد کشاورزی سرخس توسعه باغات شهرستان است، گفت: توسعه باغات از مهم ترین روش های بهره وری مصرف آب بوده و باعث افزایش درآمد بهره برداران و ارزش افزوده زمین های کشاورزی می شود.

 
وی تصریح کرد: در این رابطه در سه سال گذشته با برنامه های آموزشی و عملیاتی بیش از ۲۰ هزار نهال از انواع آلو، انگور، زردآلو، پسته و بادام در شهرستان تبدیل به باغ شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی سرخس خاطرنشان کرد: همه بهره برداران عزیز باید باور کنند، منابع آب های زیرزمینی به دلیل کاهش نزولات و برداشت های بی رویه افت و کیفیت آب به سمت شوری حرکت کرده و بهترین راهکار کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب کاشت محصولات کم آب است.

 
عرفانی اذعان کرد : شهرستان سرخس خاستگاه پسته در دنیاست و در گذشته به این موضوع توجه کمتری شده است.

 
وی بیان کرد: به طور متوسط از هر هکتار باغ بارور می توان بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد خالص حاصل کرد که لازمه آن صبر و رسیدگی از آغاز کاشت تا بهره برداری به مدت ۵ تا ۷ سال است.

 
مدیر جهاد کشاورزی سرخس اظهار کرد: در ۳ سال گذشته سطح باغات شهرستان ۱۰۰ درصد افزایش داشته و امسال ۲۵۰ هکتار به سطح باغات پسته نیز افزوده شده است.

 
عرفانی در پایان گفت: از کشاورزان و بهره برداران درخواست داریم نسبت به بهینه مصرف کردن آب و تغییر الگوی کشت، از مشاوره و راهنمایی کارشناسان استفاده کنند.

انتهای پیام/ب