افتتاح و کلنگ‌‎زنی ۱۰۰ پروژه همزمان با دهه فجر در سرخس
افتتاح و کلنگ‌‎زنی ۱۰۰ پروژه همزمان با دهه فجر در سرخس
رجبی مقدم گفت: هم‌زمان با دهه فجر امسال 100 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 2093 میلیارد تومان در شهرستان سرخس افتتاح و کلنگ‌‎زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با دهه فجر امسال ۱۰۰ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۲۰۹۳ میلیارد و ۳۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

فرماندار سرخس افزود: ۸۵ پروژه از این پروژه‌ها افتتاحی بوده و اعتبار آن ۵۶۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان است؛ پروژه‌های کلنگ‌زنی نیز ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۱۵۲۸ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه ۷۶ پروژه دولتی و ۲۴ پروژه مربوط به بخش خصوصی است، عنوان کرد: اعتبار پروژه‌های دولتی ۲۴۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان و پروژه‌های بخش خصوصی ۱۸۴۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان است.

رجبی مقدم خاطرنشان کرد: از این پروژه‌ها ۳۳ پروژه عمرانی و ۱۹ پروژه در بخش‌های کشاورزی، اقتصادی و تولیدی است که یکی از شاخص‌ترین پروژه‌ها ایجاد باغ گردو و پسته مکانیزه توسط آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

فرماندار سرخس تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۳ هزار هکتار کلنگ‌زنی می‌شود و در فاز نخست ۲۰۰ هکتار آن بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی در پایان ایجاد باغ گردو و پسته مکانیزه، ساخت کارخانه تولید گوگرد پاستیل، بنتونیتی و گرانول، ساخت کارخانه پوشاک، افتتاح مجتمع خدماتی بین راهی، پروژه‌های بخش کشاورزی (انتقال آب با لوله، آبیاری تحت فشار و کم فشار)، افتتاح ۲ مدرسه، افتتاح ۷ چمن مصنوعی و کلنگ‌زنی دو سالن ورزشی روستای اسلام قلعه و قوش سربوزی را از پروژه‌های شاخص دهه فجر شهرستان سرخس برشمرد و گفت: با افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها برای ۱۷۵۳ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/