۷۷ درصد مردم سرخس دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند
۷۷ درصد مردم سرخس دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند
نادری گفت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون 77 درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان سرخس دز نخست واکسن خود را دریافت کردند.

علی اکبر نادری، رئیس مرکز بهداشت سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون ۷۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان سرخس نوبت نخست واکسن خود را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: کل جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون کرونا در شهرسان سرخس ۷۹ هزار و ۸۱۹ نفر است که از این تعداد ۷۷ درصد تاکنون دز نخست واکسن و بیش از ۳۰ درصد دز دوم را دریافت کردند و ۲۳ درصد دیگر نیز باید نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

نادری تصریح کرد: در حال حاضر دو مرکز تجمیعی، ۹ مرکز بهداشت، ۶ خانه بهداشت و دو تیم سیار به صورت روزانه عملیات واکسیناسیون را در شهرستان سرخس انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت سرخس بیان کرد: فردا نیز دو تیم سیار در محل مسجد امام علی (ع)، واقع در خیابان امام علی (ع) شهر سرخس و مسجد صاحب الزمان (عج)، واقع در محله عباس آباد تمامی افراد بالای ۱۲ سال را واکسینه می‌کنند و شهروندان می‌توانند دز نخست و دز دوم واکسن را در این دو مرکز سیار دریافت کنند.

وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ۹ هزار و ۹۰۷ مورد نمونه‌گیری در شهرستان سرخس داشتیم که ۳ هزار و ۳۸۱ نفر تست آن‌ها مثبت شده است؛ همچنین ۳ هزار و ۳۶۶ نفر از مبتلایان خوشبختانه بهبود یافتند و پاسخ تست ۶ هزار و ۴۹۲ نفر هم منفی شده است.

نادری در پایان گفت: متأسفانه تاکنون ۱۳۸ نفر در این شهرستان جان خود را بر اثر ابتلای به کرونا از دست دادند؛ همچنین در حال حاضر ۳۴ نفر در انتظار پاسخ تست هستند و ۱۵ نفر هم تحت درمان بوده و قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند؛ دو بیمار کرونایی نیز در بیمارستان لقمان شهرستان بستری هستند.

انتهای پیام/