جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی شهرداری مزداوند در سال ۹۷/ پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام شهر مزداوند تکمیل می‌شود
جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی شهرداری مزداوند در سال ۹۷/ پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام شهر مزداوند تکمیل می‌شود
شهردار شهر مزداوند شهرستان سرخس با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی شهرداری این شهر در سال گذشته گفت: امسال مهم‌ترین برنامه شهرداری شهر مزداوند تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام است.

محمد گل محمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تأکید بر اینکه اقدامات عمرانی شهر مزداوند با رویکرد توسعه زیرساختی برنامه‌ریزی و انجام می‌شود، اظهار کرد: اعتقاد داریم در راستای توسعه بهره‌مندی عمومی از منافع پروژه‌های عمرانی، باید جزییات اجرایی پروژه‌ها شامل میزان اعتبار، میزان تخصیص و جذب، محل کار و سایر جزییات اجرایی به اطلاع شهروندان عزیز برسد.

شهردار شهر مزداوند تصریح کرد: با سیاست خودکفایی اقتصادی شهرداری‌ها و کاهش وابستگی به دولت و همچنین حذف ردیف عمده درآمدی شهرداری‌ها در سال ۹۷، اوضاع نامطلوبی بر شهرداری‌های کشور حاکم شده است.

وی افزود: در این راستا و با سیاست گزاری درست شورای اسلامی شهر مزداوند و تدابیر لازم از سوی شهرداری توانستیم ضمن انجام وظایف ذاتی در حوزه پرداخت حقوق کارکنان و همچنین دیون و بدهی‌های عمرانی و جاری، اقدامات شایانی را انجام بدهیم و وضعیت شهرداری را به نقطه مطلوبی برسانیم.

گل محمدی با تشریح وضعیت منابع درآمدی شهرداری شهر مزداوند عنوان کرد: در سال گذشته علیرغم فشارهای اقتصادی توانستیم اعتباری بالغ‌بر ۶۷۹ میلیون تومان از اعتبارات استانی را جذب کنیم؛ همچنین رقمی بالغ‌بر ۴۴۶ میلیون تومان از محل منابع داخلی شهرداری تأمین و صرف هزینه‌های عمرانی شد.

شهردار شهر مزداوند شهرستان سرخس اظهار داشت: علیرغم پیگیری‌های متعدد، در سال ۹۶ فقط ۲۵ درصد اعتبارات عمرانی استانی به این شهرداری تخصیص داده شد که ضمن جذب کامل آن، عملیات عمرانی در برخی پروژه‌ها به‌صورت ادامه‌دار انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۷ نیز به‌رغم کاهش ۵۷ درصدی کل اعتبارات عمرانی شهرداری، کل مبلغ تخصیصی که معادل ۶۲ درصد اعتبار ابلاغی بوده نیز تخصیص داده شده و این شهرداری به‌صورت کامل این اعتبار را جذب کرده است که در پی آن شاهد رشد پروژه‌های عمرانی هستیم.

گل محمدی رویکرد شهرداری مزداوند در حوزه عمرانی را تکیه‌بر پروژه‌های زیرساختی با چشم‌انداز توسعه بهره‌مندی عمومی در بلندمدت عنوان کرد و بیان داشت: امسال هم همین خط مشی را دنبال می‌کنیم تا ضمن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بتوانیم پاسخگوی مطالبات شهروندان باشیم.

شهردار مزداوند تکمیل زیباسازی و بازپیرایی بلوار امام رضا علیه‌السلام، تکمیل دیوار ساحلی، تکمیل فاز یک پارک گردشگری-تفریحی غار مزداوند و اجرای بیش از ۱۸ هزار مترمربع آماده‌سازی و آسفالت و همچنین بیش از ۱۲ هزار مترمربع روکش آسفالت را مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این شهر عنوان کرد.

شهر مزداوند در فاصله ۸۵ کیلومتری از شهر سرخس واقع شده و با جاذبه‌های متعدد گردشگری به‌ویژه پارک گردشگری-تفریحی غار مزداوند، شرایط مطلوبی را برای توسعه صنعت گردشگری و توسعه پایدار منطقه‌ای فراهم کرده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس