بازگشایی سر دهانه شرکت تعاونی آببران مازادبر مرودشت سرخس
بازگشایی سر دهانه شرکت تعاونی آببران مازادبر مرودشت سرخس
با دستور دادستان عمومی و انقلاب سرخس و با پیگیری و مساعدت اداره منابع آب و اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی شهرستان سرخس، سردهانه شرکت تعاونی آببران مازادبر مرودشت سرخس پس از 6 سال انسداد دوباره بازگشایی شد.

محمدرضا عبادی نژاد رئیس اداره منابع آب سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به بازگشایی سر دهانه شرکت تعاونی آببران مازادبر سد دوستی اظهار کرد: این سردهانه با حضور دادستان عمومی و انقلاب سرخس، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی، مدیر جهاد کشاورزی و شهردار سرخس بازگشایی شد.

وی خاطرنشان کرد: سر دهانه شرکت آببران مازاد بر سد دوستی که بر روی کانال آستان قدس رضوی قرار دارد به علت مشکلاتی که بعضی از کشاورزان این تعاونی در گذشته و زمان جریان آب سد دوستی و حق آبه آستان قدس ایجاد می کردند از سوی آستان قدس مسدود شده بود که با دستور دادستان عمومی و انقلاب سرخس، پیگیری این اداره و مساعدت آستان قدس رضوی پس از ۶ سال انسداد دوباره بازگشایی شد.

عبادی نژاد افزود: طبق صورتجلسه انجام شده مقرر شد، اعضای تعاونی مرودشت ضمن تنظیم قراردادها با آستان قدس رضوی و در صورت تخصیص آب و انعقاد قرارداد با اداره منابع آب، از آب سد دوستی استفاده کنند.

حمید علیزاده، دادستان عمومی و انقلاب سرخس نیز در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، عنوان کرد: کانال انقلاب حق آبه کشاورزان از سد دوستی و همچنین حق آبه نزولات آسمانی را به دست کشاورزان می رساند که سر دهانه شرکت تعاونی آببران مازادبر مرودشت سرخس در این کانال قرار دارد و از چند سال پیش مسدود شده بود.

وی تصریح کرد: با درخواست کشاورزان از دادستانی و بررسی هایی که صورت گرفت، معلوم شد که این دریچه از قبل وجود داشته اما مسدود شده است.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس بیان داشت: با دستور دادستانی و همراهی آستان قدس رضوی و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و تشکیل پرونده، حفظ حقوق عامه، حمایت از تولید، کارآفرینی و اشتغال، پیشگیری از تخلفات حوزه جرائم آبی و حفظ محیط زیست، در این موضوع ورود کردیم و مقرر شد با توافقات طرفین و نظارت دادستانی دو سر دهانه این کانال به حالت قبل اعاده شود.

وی با تاکید بر اینکه با بازگشایی این سر دهانه و بررسی پلاک های این حوزه حدود ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزان این مسیر از آب سد دوستی بهره مند می شوند، اضافه کرد: اگر به ازای احیای هر هکتار از این اراضی دو نفر مشغول به کار شوند، دو هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: با بازگشایی دوباره این سر دهانه ضمن احیای اراضی کشاورزی از موقوفات آستان قدس رضوی نیز صیانت صورت می گیرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس