پاکسازی سرخس از وجود معتادان متجاهر
پاکسازی سرخس از وجود معتادان متجاهر
دادستان عمومی و انقلاب سرخس گفت: 35 نفر از معتادان متجاهر با حکم دادستانی این شهرستان جمع آوری و به کمپ ترک اعتیاد ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر مشهد منتقل شدند.

حمید علیزاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: شب گذشته با صدور حکم دادستانی این شهرستان ۳۵ نفر از معتادان متجاهر در سرخس که چهره شهر را نازیبا و برای امنیت جامعه خطرآفرین بودند، توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی این شهرستان جمع آوری و به کمپ موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر شهرستان مشهد منتقل شدند.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس با تاکید بر اینکه این معتادان متجاهر بیشتر کارتن خواب هستند، تصریح کرد: این افراد برای سلامت و امنیت جامعه خطرآفرین هستند و این اقدام نیز در راستای مقابله با فراگیر شدن اعتیاد به مواد مخدر، پیشگیری از وقوع جرائم دیگر به ویژه سرقت های خرد صورت گرفت.

وی بیان داشت: اکثر این معتادان متجاهر به دلیل ابتلا به بیماری هایی همچون هپاتیت و ایدز سلامت جامعه را به خطر می اندازند که جمع آوری آن ها اولویت دادستانی شهرستان و دارای اهمیت است.

معتاد متجاهر به کسی گفته می شود که در جامعه به اعتیاد پرداخته و دیگران را هم تشویق به مصرف می کند؛ در واقع معتاد متجاهر به قصد از راه به در کردن دیگران به هر نیتی به صورت آشکار مواد مصرف و یا حمل می کند؛ معتاد متجاهر در قوانین ایران مجرم شناخته می شود.

به گزارش نسیم سرخس، پیش از این و در ۲۶ خردادماه امسال نیز ۴۱ معتاد متجاهر در شهرستان سرخس با دستور قاطع دادستان این شهرستان جمع آوری و به کمپ موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر شهرستان مشهد منتقل شدند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس