زوال جزیره یهودی در اقیانوس مقاومت
زوال جزیره یهودی در اقیانوس مقاومت
«معامله قرن» طرحی برای فرار اسرائیل و آمریکا از شکست های پیاپی آن ها در مقابل اقیانوس مقاومت است و مطمئنا این جزیره یهودی در حال غرق شدن در گردابی است که خود آن را ساخته است.

به گزارش نسیم سرخس، طرح «معامله قرن»، طرحی آمریکایی است که اصطلاحاً به دنبال حل مسئله بین اسرائیل و فلسطین است، اما این طرح تاکنون به جز در آمریکا و اسرائیل با استقبال چندانی از سوی افکار عمومی دنیا مواجه نشده است؛ تجربه تاریخی مقاومت نشان داده که «ایستادگی» و «مقاومت»، تنها راه حل این مسئله مهم است.

 

«إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوصٌ.»؛ خداوند کسانی را دوست می‌دارد که در راه او پیکار می‌کنند گوئی بنایی آهنین‌اند! (سوره مبارکه الصف آیه ۴).

 

«مقاومت»، مهم ترین مانع برای تحقق معامله قرن

به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران جهان، امروز مهم‌ترین مانع برای تحقق معامله قرن، «مقاومت» است.

 

حق بازگشت به سرزمین مادری نیز برای همه فلسطینی ها مسئله ای حیاتی است و چشم پوشی از این مسئله مهم، حذف ماهیت فلسطین را در پی دارد.

 

حضور جبهه مقاومت و ضد صهیونیستی و عدم اطمینان رژیم صهیونیستی از مرز لبنان که حزب الله در آنجا حضور دارد موجب شده تا این رژیم در ماجراجویی خود نسبت به تحقق معامله قرن دچار تردید شود.

 

عدم همراهی افکار عمومی دنیا برای تحقق معامله قرن

به نظر می رسد یکی از موانع اصلی در تحقق معامله قرن عدم همراهی افکار عمومی دنیا و فضای اجتماعی کشورهای منطقه باشد که باعث شده علیرغم همراهی عربستان سعودی با اسرائیلی ها، دیدگاه ها نسبت به اسرائیل و جنایات آنها در منطقه تغییری نکند.

 

تاریخ بارها نشان داده است که قطعنامه‌ها و ابتکارها نمی تواند رژیم صهیونیستی را حفظ کند و روحیه تسلیم ناپذیری مقاومت فلسطین و تجربه جنگ های گذشته، ناکامی ارتش اسرائیل مقابل مقاومت فلسطین را ثابت کرده است.

 

بنیان مرصوص «جبهه مقاومت»

موشک هایی که در جنگ اخیر به سرزمین های اشغالی از سوی مقاومت فلسطین شلیک شد نشان داد که دست مقاومت بسته نیست و می تواند هر جنگی را در مدتی کمتر از ۴۸ ساعت خاتمه دهد.

 

زمان جنگ های اسرائیل علیه غزه هر بار در حال کاهش است و ضعف سیستم نظامی و حتی مالی این رژیم را بهتر نشان می دهد. هدف قرار گرفتن مواضع اسرائیلی ها توسط نیروهای مقاومت علاوه بر اینکه باعث شکست نظامی این رژیم جعلی شده، پیامدهای اقتصادی زیان باری به آنها تحمیل کرده است.

 

این روزها سامانه گنبد آهنین که رژیم صهیونیستی به آن افتخار می کند هم حال و روز خوبی ندارد و پیوسته در برابر موشک های مقاومت ناکام می ماند. رژیمی که در برابر چند موشک مقاومت فلسطینی توان مقابله ندارد چگونه می تواند در برابر صف عظیم «جبهه مقاومت» و غرش موشک های پیشرفته حامیان فلسطین دوام بیاورد.

 

معامله قرن فقط طرحی برای فرار اسرائیل و آمریکا از شکست های پیاپی آنها در مقابل اقیانوس مقاومت است و مطمئنا این جزیره یهودی در حال غرق شدن در گردابی است که خود آن را ساخته است.

 

احساس ناامنی در بین اسرائیلی ها، شکست های پی در پی منطقه ای و جهانی، عدم اطمینان به آینده و ناکامی در کنترل صهیونیسم‌ستیزی از دلایل مهمی است که منجر به زوال اسرائیل شده است و همانگونه که قرآن وعده داده همه باید بدانند قیام مستضعفان علیه مستکبران عالم نتیجه ای جز پیروزی مستضعفان ندارد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس