خراسان رضوی در ثبت «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» عقب ماندگی دارد/ باید در مقابل دشمن آرایش جنگی بگیریم
خراسان رضوی در ثبت «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» عقب ماندگی دارد/ باید در مقابل دشمن آرایش جنگی بگیریم
سردار یوسفعلی زاده با اشاره به ضرورت شکل گیری نهضت ثبت «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی در ثبت و ضبط «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» عقب ماندگی دارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده ظهر امروز در مراسم معرفی مسئول دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان سرخس که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: روز به روز زمان تحقق محو رژیم جعلی صهونیستی نزدیکتر می‌شود و شاهدیم عرصه به مستکبران تنگ‌تر شده و نظریه های آن ها در حال بطلان است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: امروز داستان گنبد آهنین که رژیم صهیونیستی پُز آن را می دهد، با پیش پاافتاده ترین سلاح‌های نظامی آسیب میبیند و تا بغل گوش سردمداران این رژیم موشک‌های مقاومت می رسد.

 

وی با تاکید بر اینکه تفکر محو رژیم جعلی صهونیستی روز به روز خودش را در جغرافیای اسلام گسترش می‌دهد، عنوان کرد: اعتقاد داریم که راه عزت و اقتدار ما و ادامه پیشرفت انقلاب همین مسیری است که طی کرده‌ایم و قطعا راهی که شهدای ما رفتند به آن اعتقاد داشتند.

 

سردار یوسفعلی زاده بیان کرد: آنچه مسلم است ملت ایران همراه با آرمان های انقلاب بوده و برای تداوم راه پر عزت و شرفمان در تلاش هستند.

 

ضرورت ایجاد آرایش جنگی در مقابل دشمن

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه به تعبیر امام خامنه ای (حفظه الله) خرمشهرها در پیش است، اظهار داشت: امروز باید در تمامی عرصه ها در مقابله با دشمن «آرایش جنگی» بگیریم.

 

وی تصریح کرد: امروز در حوزه دفاعی و رزمی چیزی کم نداریم و ابهتش چشم دشمنان را کور کرده، اما در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و به خصوص در حوزه فضای مجازی باید با تکیه بر همان ظرفیت های دفاع مقدس خرمشهرهای دیگر را فتح کنیم.

 

سردار یوسفعلی زاده اضافه کرد: امروز دشمن به ۵۰ میلیون کاربر فعال در فضای مجازی کشور ما به چشم طمع نگاه می‌کند و از این استعداد بهره‌برداری می‌کند که باید مقابل او آرایش جنگی بگیریم و در فضای مجازی به دهان دشمن بزنیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از تشکل‌های مردم نهاد برای پیگیری‌ ماموریت‌های اداره کل استفاده می کنیم، افزود: امروز در هر شهر و روستایی پیشکسوت فعال حزب‌اللهی داریم که می‌تواند به صورت افتخاری با اداره کل همکاری کند.

 

وی یادآور شد: رئیس شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان، استاندار محترم و در شهرستان‌ها فرمانداران هستند و مسئول دفتر نمایندگی شهرستان، عضو شورای فرهنگ عمومی، شورای اداری و هماهنگی تبلیغات است که بایستی از این طریق ماموریت های حوزه مربوطه را پیگیری کند.

 

خراسان رضوی در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس عقب ماندگی دارد

سردار یوسفعلی زاده بیان کرد: دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده و ماموریت‌های ۲۴ گانه ای را پیگیری می‌کنند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری، پیگیری، نظارت و ایجاد تحرک در حوزه های مسئولیتی از وظایف مسئول دفتر نمایندگی در شهرستان ها است، عنوان کرد: یادمان شهدای گمنام شهرستان سرخس باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود، چون این یادمان چشم و چراغ ما در ورودی شهرستان سرخس است.

 

وی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس عقب ماندگی دارد، تصریح کرد: امروز در کتابخانه های شهرستان سرخس باید چندین کتاب از خاطرات رزمندگان دفاع مقدس داشته باشیم.

 

سردار یوسفعلی زاده خاطرنشان کرد: امروز باید نقش شهرها و روستاها در دفاع مقدس به صورت کتاب خاطرات منتشر شود تا آحاد جامعه از آن بهره مند شوند.

 

ضرورت شکل گیری نهضت ثبت «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در خراسان رضوی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نهضتی باید برای ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس در شهرستان سرخس و خراسان رضوی شکل بگیرد، گفت: امروز ترویج و زنده‌نگه داشتن روحیه شهادت طلبی و جهاد و مقاومت و زنده نگه داشتن یاد شهدا باید در راس فعالیت های مسئولان شهری باشد.

 

در پایان این مراسم سردار حسینعلی یوسفعلی زاده با حکمی، «محمدعلی خواجوی» که از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است را به مدت دو سال به عنوان مسئول دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان سرخس منصوب کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس