۳۰ فروردین‌ماه وضعیت «مجتمع پروپیلن سرخس» تعیین تکلیف می‌شود/ منتظر تحویل زمین مجتمع توسط آستان قدس رضوی هستیم
۳۰ فروردین‌ماه وضعیت «مجتمع پروپیلن سرخس» تعیین تکلیف می‌شود/ منتظر تحویل زمین مجتمع توسط آستان قدس رضوی هستیم
نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت احداث مجتمع پروپیلن سرخس گفت: 30 فروردین‌ماه امسال وضعیت مجتمع پروپیلن سرخس تعیین تکلیف می‌شود.

احمد سجادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آخرین پیگیری‌های ساخت و راه‌اندازی مجتمع پروپیلن در سرخس گفت: آخرین جلسه هماهنگی ساخت مجتمع پروپیلن در ۲۵ اسفندماه سال گذشته در دفتر معاون وزیر نفت برگزار شد.

 

وی بابیان اینکه در این جلسه فرماندار سرخس، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس و سرمایه‌گذار این مجتمع حضور داشتند، تصریح کرد: در این جلسه قرار شد، اطلاعات تأمین آب، تأمین گاز و تأمین و واگذاری زمین موردبررسی قرار بگیرد.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه ویژه و سرمایه‌گذار در خصوص تأمین آب و گاز این مجتمع نگرانی‌هایی داشتند اذعان کرد: در تأمین گاز این مجتمع، باوجود پالایشگاه گاز مشکلی نداریم و آب این پروژه را نیز از ۳ محل، سد دوستی، سد شوریجه و آب‌های زیرسطحی تأمین خواهیم کرد.

 

سجادی بابیان اینکه مجتمع پروپیلن، مجتمع بسیار بزرگی است ادامه داد: این مجتمع سالیانه نیازمند ۱۶ میلیون مترمکعب آب و حدود ۱/۸ میلیارد مکعب گاز است.

 

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: مجتمع پروپیلن با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی می‌تواند برای ۵ هزار نفر ایجاد شغل کند.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار نسیم سرخس، که بالاخره کلنگ این مجتمع چه زمانی به زمین خواهد خورد، تصریح کرد: امیدوار بودیم که در دی و یا بهمن‌ماه سال گذشته کلنگ این مجتمع به زمین می‌خورد که در خصوص واگذاری زمین مشکلاتی پیش آمد.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه منطقه ویژه نیز اعلام کرد که در خصوص واگذاری زمین مشکلی نداریم و قرار شد تا ۲۰ فروردین‌ماه امسال اطلاعات زمین را در اختیار معاون وزیر نفت قرار بدهند و تا ۳۰ فروردین هم نهایتاً تمام موضوع مجتمع مشخص شود.

 

سجادی بابیان اینکه وزیر نفت و وزیر نیرو برای تأمین گاز و آب این مجتمع قول مساعد داده‌اند، اظهار کرد: امیدواریم منطقه ویژه در واگذاری زمین تسریع کند تا بتوانیم از بیکاری شهرستان که رتبه یک را در استان دارد کاهش دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران مجتمع‌های پتروشیمی بیشتر راغب هستند در مناطق بندری و کنار دریا سرمایه‌گذاری کنند، اذعان کرد: باوجوداین سرمایه‌گذار این مجتمع را جذب کردیم و با توجه به دسترسی سرخس به بازارهای آسیای میانه و دسترسی به منابع آبی و گازی مشکلی برای احداث این مجتمع وجود ندارد و حق آبه صنعت نیز محفوظ است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر آستان قدس رضوی و منطقه ویژه زمین را تأمین و واگذار کنند به‌زودی شاهد کلنگ زنی این مجتمع خواهیم بود.

انتهای پیام/ب