چشم انتظار «یک لایحه دوخطی» از سوی دولت هستیم
چشم انتظار «یک لایحه دوخطی» از سوی دولت هستیم
سیداحسان قاضی زاده هاشمی درباره تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری گفت: برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری، چشم انتظار «یک لایحه دوخطی» از سوی دولت هستیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید احسان قاضی زاده هاشمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی در شهرستان سرخس گفت: بالاترین نرخ بیکاری استان خراسان رضوی مربوط به شهرستان سرخس است و این میزان بیکاری به دلیل فقدان سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان سرخس است.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک بخش از سرمایه گذاری به آستان قدس رضوی مربوط است و جذب سرمایه گذاری باید به صورت کامل در این شهرستان صورت بگیرد.

 

قاضی زاده هاشمی دلیل انتخاب آستان قدس رضوی به عنوان معین اقتصادی سرخس را اینگونه بیان کرد: با وجود نفت و گاز نقش آستان قدس رضوی ممتاز است و در سرخس نتیجه بهتری می دهد و مصوبات سفر آقای رئیسی به سرخس کامل نیست و موضوع فعالیت های آستان قدس رضوی در سرخس باید ادامه دار باشد.

 

وی عنوان کرد: برای پیشرفت سرخس باید بخش خصوصی وارد سرخس شود و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری نیاز به امنیت ذهنی و روانی دارد و اگر در شهرستان سرخس دولت و آستان قدس رضوی این امنیت را ایجاد نکنند هیچ سرمایه گذاری وارد سرخس نمی شود.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر سهم نفت و گاز را به جای ۳ درصد، ۳۰ درصد بکنیم و یا اعتبارات پروژه ها را به جای ۳۰۰ میلیارد، ۳ هزار میلیارد تومان بکنیم اگر آن امنیت ذهنی و روانی وجود نداشته باشد، سرمایه گذار به سرخس نمی آید.

 

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی در بین شهرستان های استان خراسان رضوی تنها معین اقتصادی شهرستان سرخس است.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی به تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری اشاره و خاطرنشان کرد: جمعی از جوانان خوب سرخسی امروز در منطقه ویژه خواسته خود را که تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به آزاد بود، مطرح کردند؛ برای تبدیل این منطقه همه کارها انجام شده است.

 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در شورای عالی مناطق آزاد جلساتی داشتیم و حتی رئیس جمهور در آخرین سفری که به خراسان رضوی داشتند مصاحبه کردند و قول مساعد دادند اما ما هنوز در مجلس برای طرح تبدیل این منطقه چشم انتظار لایحه دوخطی از سوی دولت هستیم.

 

وی در پایان گفت: کار تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد نسبت به دوغارون جلوتر است و نقشه های سرخس مصوب و زیرساخت های آن کامل تر است و حتی در اینجا مسئولان آستان قدس رضوی به صورت مکتوب اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ع

  • منبع خبر : نسیم سرخس