مبارزه با تفکر ناب اسلامی از اهداف آمریکا در جنگ های نیابتی/ پای اجانب به ایران اسلامی برسد، شکسته خواهد شد
مبارزه با تفکر ناب اسلامی از اهداف آمریکا در جنگ های نیابتی/ پای اجانب به ایران اسلامی برسد، شکسته خواهد شد
امام جمعه سرخس، جلوگیری از نهضت بیداری اسلامی و نفوذ ایران در منطقه، کسب منافع بیشتر با فروش تسلیحات به کشورهای عربی و مبارزه با تفکر ناب اسلامی را از اهداف آمریکا در جنگ های نیابتی عربی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با توصیه به تقوای الهی بر کسب نعمت های الهی و بهشت جاویدان تاکید کرد و گفت: انسان خردمند نعمت های همیشگی را بر زندگی زودگذر مادی ترجیح می دهد.

 

وی احترام و تکریم مادر در خانواده را یکی از عوامل مهم تربیت و رشد  فرزندان دانست و با تاسی از روایات و احادیث، دعای پدر و مادر در حق فرزندان را بسیار کارگشا و تاثیرگذار برشمرد.

 

خطیب نمازجمعه سرخس با تبریک اعیاد و ایام شعبانیه و تشریح فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین علیه السلام تاکید کرد: هدف دشمن ایجاد ناامنی در مرز های ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام ارژنگ ادامه داد: امروز جنگی که سعودی ها در یمن شروع کردند یک جنگ نیابتی است، که به نیابت از رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا به یک کشور اسلامی حمله ور شده است.

 

امام جمعه سرخس تصریح کرد: گروهک تروریستی داعش هم که مولود آمریکاست و امید دارند که دوباره به عراق برگردند، این جنگ نیابتی را به نیابت از آمریکا به راه انداخته است.

 

وی با تحلیل سیاسی اوضاع منطقه ای، جلوگیری از نهضت بیداری اسلامی و نفوذ ایران در منطقه، گماشتن حاکمان وابسته در کشورهایی که بیداری اسلامی ایجاد شده، تسلط بر نفت و انرژی، کسب منافع بیشتر با فروش تسلیحات به کشورهای عربی در تجزیه کشورهای اسلامی، عراق، سوریه و یمن و از همه مهم تر موضوعی که مقام معظم رهبری هم آن را تشریح کردند یعنی ناامن کردن مرزهای کشور و مبارزه با تفکر ناب اسلامی را از اهداف آمریکا در جنگ های نیابتی عربی عنوان کرد.

 

خطیب نمازجمعه سرخس اظهار کرد: دشمن بداند با حضور بسیجیان غیور و سلحشور اگر اجانب پایشان را در سرزمین اسلامی قرار دهند، پای آن ها را خواهند شکست.

 

حجت الاسلام ارژنگ با انتقاد از ادعای آمریکایی ها در بازرسی از مراکز نظامی و گفته ی داخلی ها که بازرسی ها مدیریت می شود، اذعان کرد: ما تجربه قبلی این بازرسی ها را داریم که منجر به ترور و شهادت دانشمندان هسته ای و فرزندان کشور شد؛ ما به شما اجازه نخواهیم داد که اطلاعات کشور را بدزدید، لذا مسئولان باید گربه را دم حجله بکشند و اصلا چنین اجازه ای را به آمریکایی ها و غربی ها ندهند.

 

امام جمعه سرخس در پایان پشتوانه مردمی و حمایت های رهبری با عزم راسخ و عدم انفعال را لازمه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی های غربی و آمریکایی برشمرد.

انتهای پیام/ب