از دغدغه کار فرهنگی تا ایجاد اشتغال برای مردم
از دغدغه کار فرهنگی تا ایجاد اشتغال برای مردم
حجت الاسلام حمیدی کارآفرین موفق بسیجی، امروز توانسته پس از 11 سال کار جهادی و مستمر در حوزه های فرهنگی و اقتصادی، با کار تشکیلاتی و همیاری و همراهی همراهانش با ایجاد قرارگاه فرهنگی و اقتصادی 600 شغل در شهرستان سرخس ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سال ۱۳۸۴ وارد حوزه علمیه شد و از سال ۱۳۸۶ رسماً فعالیت های اجتماعی خودش را شروع کرد. می گوید در حوزه کار جهادی باید فراتر از وظیفه عمل کنیم و هر چه داریم در مسیر و هدفمان هزینه کنیم.

 

حجت الاسلام داوود حمیدی، کارآفرین بسیجی که امروز توانسته پس از ۱۱ سال کار جهادی و مستمر در حوزه های فرهنگی و اقتصادی، با کار تشکیلاتی و همیاری و همراهی همراهانش با ایجاد قرارگاه فرهنگی و اقتصادی ۶۰۰ شغل در شهرستان سرخس ایجاد کند.

 

با این کارآفرین موفق بسیجی به گفتگو نشستیم تا با فعالیت های او در حوزه های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی بیشتر آشنا شویم.

 

حجت الاسلام حمیدی از شروع کارش اینگونه می گوید که از سال ۱۳۸۴ و بعد از ورود به حوزه علمیه به روستای خودم مراجعت کردم و با الفتی که با شهدای روستایم داشتم و با تاسی از سیره شهدا و توفیقی که اهل بیت نصیبم کردند کارم را شروع کردم.

 

ثبت موسسه اندیشه اسلامی غدیر

سال ۸۶ اولین جشن غدیر را برگزار کردیم و یک سال بعد از آن یعنی در سال ۸۷ موسسه اندیشه اسلامی غدیر را زیر نظر سازمان ملی جوانان به ثبت رساندم و از همان سال بود که کار تشکیلاتی را شروع کردم.

 

وی می گوید: در سال ۸۷ و پس از ایجاد موسسه اندیشه اسلامی غدیر در هر کدام از روستاهای شهرستان سرخس یک نفر رابط را مشخص کردم تا جشن های غدیر پرشورتر برگزار شود.

 

در همان سال مسابقه غدیر را برگزار کردیم و حدود ۱۳۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که ۱۰۰ نفر از آنها از برادران اهل سنت شهرمان بودند.

 

پس از برگزاری جشن های غدیر، مراسمات شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را نیز برگزار کردیم و از همان موقع بود که کارها سرعت بیشتری گرفت و شاهد برکت در کارها بودیم.

 

شروع فعالیت های کارآفرینی، جهادی و سازندگی

این کارآفرین بسیجی از تشکیل موسسه مردمی قرآن و عترت اینگونه می گوید: مجوز فعالیت موسسه اندیشه اسلامی غدیر که به اتمام رسید، مجوز موسسه مردمی قرآن و عترت را گرفتم و شروع به کار کردم. شروع فعالیت من در موسسه مردمی قرآن و عترت همزمان شد با شروع فعالیت های کارآفرینی، جهادی و سازندگی.

 

پایه و اساس کار ما از همان ابتدا با رویکرد بسیجی بود و شناسایی نیازمندی های ما توسط بسیج و سپاه در روستاهای شهرستان انجام می شد.

 

با شروع نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان های اقتصادی و دغدغه ای که ایشان در حوزه اقتصاد و تولید داشتند، ما نیز تغییر رویکرد دادیم و از سال ۹۳ فعالیت های خیری را در این زمینه ها شروع کردیم.

 

در این زمینه فعالیت های پژوهشی ام را در حوزه شناسایی مشکلات اقتصادی شهرستان شروع کردم و در پایان هر سال اجرای مطالبات رهبری را بررسی می کنیم تا بدانیم آیا توانسته ایم این مطالبات را اجرایی کنیم یا خیر؟

 

راه اندازی واحدهای تولیدی و اشتغال زایی

حجت الاسلام حمیدی می افزاید: سال ۹۳ با کمک خیرین و با همکاری نهادهای انقلابی شهرستان به خصوص بسیج و سپاه توانستیم ۵ شغل ایجاد کنیم ضمن اینکه در همان سال پس از بیانات رهبر معظم انقلاب، قرارگاه فرهنگی شهرستان با محوریت امام جمعه محترم راه اندازی شد و نهادهای انقلابی شهرستان نیز پای کار فعالیت های جهادی آمدند.

 

در سال ۹۴ اشتغال را توسعه دادیم و در واقع کارآفرینی از این سال با جدیت شروع شد و با  کمک خیرین  و بدون یک ریال بودجه دولتی، ۱۶ واحد تولیدی بلدرچین را راه اندازی کردیم. برای ۱۰ خانواده با کمک خیرین دام سنگین گرفتیم و ۲۰ خانواده روستایی نیز پرورش مرغ خانگی را شروع کردند.

 

در سال ۹۵ موفق شدیم با تشکیل قرارگاه فرهنگی، کارگاه خیاطی را ایجاد کنیم که در گام اول برای ۱۶ نفر اشتغال ایجاد شد.

 

با توسعه کارگاه خیاطی در سال ۹۶ ظرفیت اشتغال در این کارگاه به ۳۱ نفر رسید. ایجاد کارگاه چرم دوزی با ایجاد اشتغال برای ۵ نفر، ایجاد کارگاه قالی بافی با ایجاد اشتغال برای ۱۰ از کارهای مهم در سال گذشته است که این موارد با همکاری و همراهی بسیجیان و خیرین بوده است.

 

این کارآفرین موفق بسیجی عنوان می کند: با نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و پس از پژوهش های فراوان در حوزه اشتغال شهرستان، قرارگاه محرومیت زدایی را با کمک سپاه سرخس، دفتر امام جمعه شهرستان، معتمدین و ظرفیت بنیاد برکت راه اندازی کردیم تا بتوانیم در حوزه اشتغال شهرستان قدمی برداریم.

 

به دنبال ایجاد ۴۰۰۰ شغل در شهرستان هستیم

با ظرفیت این قرارگاه به دنبال این هستیم که ۴۰۰۰ شغل در شهرستان ایجاد کنیم ضمن اینکه در همه این سال ها تلاش کردم از نیروهای مومن و انقلابی استفاده کنم.

 

حجت الاسلام حمیدی در پایان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن می گوید: باید همه آحاد مردم و نهادهای انقلابی و دستگاه های دولتی کمک کنند تا تولیدکنندگانی که چرخه تولیدشان متوقف شده دوباره به حرکت درآید و حمایت از دانشجویان و جوانان که قوه محرک کشور هستند، حمایت از کشاورزان، کارآفرینان و تولید کنندگان در دستور کار دستگاه های متولی قرار بگیرد؛ اشتغال های خانگی دوباره باید احیا شود و روستایی ما همانند گذشته از مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شود.

انتهای پیام/