حمایت همه‌جانبه پالایشگاه سرخس از صنعت کشاورزی
حمایت همه‌جانبه پالایشگاه سرخس از صنعت کشاورزی
با حضور مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، قرارداد و تفاهم‌نامه خرید 100 هزار تن گوگرد کلوخه پالایشگاه گاز سرخس به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید مجید منبتی مدیرعامل این مجتمع گازی در این مراسم گفت: در این مجتمع گازی سالانه ۶۰۰ هزار تن گوگرد تولید می‌شود که می‌توان با کاهش صادرات و مصرف داخلی با ایجاد ارزش‌افزوده از طریق تولید محصولات جانبی گوگردی در داخل کشور علاوه بر تحصیل ثروت، در ایجاد اشتغال و تولید محصول تأثیرگذار باشد.

 

وی اظهار داشت: گوگرد تولیدی این مجتمع با درجه خلوص ۹۹/۹۹ درصد خالص‌ترین گوگرد در کشور است و تاکنون برای تبدیل گوگرد به محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر، با تعدادی سرمایه‌گذار داخلی قرارداد منعقد و با واگذاری زمین و امکانات موردنیاز برای نصب تجهیزات و دستگاه‌های فرآوری گوگرد، از تولید داخل حمایت شده است.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: در راستای تحقق منویات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، حمایت از کسب‌وکار داخلی، تأمین چرخه صنعت غذایی سالم و ترغیب کشاورزان به استفاده از محصول گوگرد پالایشگاه در مزارع را در نظر داریم تا با ارائه تسهیلات زمینه استفاده از محصول گوگرد در بخش کشاورزی را توسعه دهیم.

 

همچنین مجتبی مزروعی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حاشیه امضاء این قرارداد در سخنانی بیان کرد: در حال حاضر یک و دو دهم میلیون هکتار اراضی کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد که به لحاظ جغرافیایی خاک‌های استان دارای PH قلیایی هستند که یکی از عمده‌ترین اقدامات برای ارتقای کمی و کیفی در محصولات کشاورزی و بالا بردن ارزش غذایی، اصلاح خاک در این زمینه است.

 

وی اضافه کرد: با امضای این قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری قرار است یکی از سرمایه‌گذاران داخلی گوگرد کلوخه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد را خریداری و تبدیل به گوگرد میکرونیزه برای مصارف صنعت کشاورزی کند.

 

مزروعی تصریح کرد: امیدواریم با احداث این واحد صنعتی از گوگرد تولیدی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد برای اصلاح خاک‌های قلیایی استان بهره‌برداری و گام‌هایی در زمینه مبارزه جدی با آفات و بیماری‌ها در بخش کشاورزی برداشته شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تأکید کرد: طبق استاندارد تا یک و نیم درصد  مجاز هستیم از گوگرد برای مصارف کشاورزی استفاده کنیم، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال تا ۵۰۰ هزار تن از این فرآورده استفاده شود.

انتهای پیام/