دستگیری صیاد پرندگان وحشی توسط مرزبانان سرخس
دستگیری صیاد پرندگان وحشی توسط مرزبانان سرخس
رئیس اداره محیط زیست سرخس از دستگیری صیاد پرندگان وحشی توسط مرزبانان غیور این شهرستان خبر داد.

موسی غلام‌زاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به گزارشات واصله به هنگ مرزی سرخس مبنی بر تیراندازی شخصی در اراضی کشاورزی حاشیه سرخس برای صید پرندگان وحشی، مأموران مرزبانی به محل اعزام شدند.

 

رئیس اداره محیط زیست سرخس افزود: مأموران مرزبانی در محل یک فرد متخلف را دستگیر و از نامبرده لاشه سه قطعه کبوتر وحشی، یک قبضه سلاح کمرشکن، ۱۵ عدد فشنگ ساچمه زنی و سایر ادوات کشف و ضبط کردند.

 

وی بیان داشت: متخلف بعد از تحویل به اداره حفاظت محیط زیست سرخس، طبق دستور دادستان سرخس به استناد بند الف ماده ۱۰ و ۱۱ قانون شکار و صید به جرم صید جانوران وحشی بدون پروانه و خارج از فصل شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شد.

 

غلام‌زاده در پایان ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل هنگ مرزی سرخس در همراهی یگان حفاظت محیط زیست سرخس و برخورد قاطع دادستان شهرستان با متخلفان شکار و صید، از تمامی همشهریان درخواست کرد با توجه به آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به زیستگاه‌های شهرستان و افزایش سوءاستفاده متخلفان شکار و صید، هرگونه تخلف شکار و صید را به شماره ۰۹۱۵۹۸۲۲۳۹۷ در طول شبانه‌روز گزارش دهند.

انتهای پیام/