خلأ کشور ما «مدیریت جهادی» است/ ساکتین فتنه از فتنه گران خطرناک تر هستند
خلأ کشور ما «مدیریت جهادی» است/ ساکتین فتنه از فتنه گران خطرناک تر هستند
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه خلأ کشور ما «مدیریت جهادی» است، گفت:‌ امروز نیازمند مدیریتی هستیم که علم و تجربه و تعهد و تخصص با روحیه جهادی و انقلاب دارد و برای رفع مشکلات مردم شب و روز نمی شناسد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه حضور نخبگان در هر عرصه ای موجب توسعه در آن عرصه می شود، به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور اشاره و اظهار کرد: نخبگان گنجینه هستند و هر جا گنجی باشد، چپاولگران طمع می کنند تا آن گنج را از ما بگیرند.

 

امام جمعه سرخس با بیان اینکه نخبگان باید جایگاه خود را بشناسند و مسئولان نیز به جایگاه نخبگان توجه کنند، افزود: وقتی تعامل مسئولان و نخبگان شکل گرفت و مسئولان ما نخبگان هر منطقه را شناسایی کردند، می توانند مشکلات طبقات مختلف را در منطقه خودشان حل کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نخبه باید تمام آن تخصص خودش را در خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آن ها به کار بگیرد.

 

حجت الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه دشمنان به این ظرفیت ما پی برده و دو برنامه را در دستور کارشان دارند، تصریح کرد: دشمن در ابتدا دست به ترور شخص نخبه ما می زند که در رابطه با دانشمندان هسته ای این مسئله را شاهد بودیم و دوم اینکه اگر موفق به این کار نشود، شخصیت دینی و فرهنگی او را می گیرد؛ اگر از نخبه ای فرهنگ دینی و اعتقادی او را بگیرند به خدمت نظام سلطه  در می آید.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه نخبگان ما نباید نسبت به مسائل منطقه خودشان بی تفاوت باشند، گفت:‌از طرفی مسئولان ما هم باید با تمام وجود مشکلات نخبگان را رفع کنند و در لایه های مدیریتی شاهد حضور نخبگان باشیم.

 

امام جمعه سرخس عنوان کرد: امروز خلا کشور ما مدیریت جهادی است؛ یعنی مدیریتی که علم و تجربه و تعهد و تخصص با روحیه جهادی و انقلاب دارد و برای رفع مشکلات مردم شب و روز نمی شناسد.

 

وی بیان داشت: مدیری که گرفتار روزمره گی است و دغدغه رفع مشکلات طبقات مختلف جامعه را ندارد، برای کشور ما آفت است.

 

حجت الاسلام بختیاری در ادامه به سالگرد شهادت عمار یاسر اشاره و تاکید کرد: عمار هیچ گاه در تشخیص حق و باطل دچار سستی نشد و در هنگام فتنه ها هم بصیر بود و هم بصیرت افزایی می کرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه برخی اوقات ساکتین فتنه از فتنه گران خطرناک تر هستند، اظهار داشت: برخی ها در جریان کربلا و یا فتنه ۸۸ سکوت کردند که این سکوتشان از اقدامات فتنه گران خطرناک تر بود.

 

امام جمعه سرخس در پایان تصریح کرد: بسیاری از علمای ما در طول تاریخ عمارگونه زندگی کردند و هرگز دست از همراهی امام زمانشان برنداشتند.

انتهای پیام/