باید با مراقبه جلوی نفوذ دشمن را بگیریم/ دفاع مقدس نمایشگاهی از حضور انسان های مومن و متعهد است
باید با مراقبه جلوی نفوذ دشمن را بگیریم/ دفاع مقدس نمایشگاهی از حضور انسان های مومن و متعهد است
خطیب جمعه سرخس با بیان اینکه باید با مراقبه جلوی نفوذ دشمن را بگیریم، گفت: دفاع مقدس نمایشگاهی از حضور انسان های مومن و متعهد است که توانستند جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به عظمت پیاده‌روی اربعین بیان کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا پیاده‌روی اربعین امسال کمرنگ شود اما طبق آیه « وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» اربعین امسال نیز مانند عزاداری‌های این ایام پر شور برگزار می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک نمایشگاه است و باید آموزش‌وپرورش در یک برنامه مدون نیروهای مؤمن و متعهدی تربیت کند.

 

ارژنگ بابیان اینکه «مراقبه» برای همه لازم است، گفت: باید جلوی نفوذ دشمن را بگیریم و مراقبت کنیم که دشمن نفوذ نکند همان‌گونه که در دفاع مقدس رزمندگان جلوی نفوذ دشمن را گرفتند و به دشمن اجازه ندادند وارد خاک کشورمان شوند.

 

وی اضافه کرد: طبق آیات قرآن دائم باید مراقبت کرد تا از نفوذ دشمن غافلگیر نشویم و یکی از راه‌های مراقبه تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی در مدارس است.

 

خطیب جمعه سرخس اظهار کرد: یکی از راه‌های دیگر برای مراقبه و جلوگیری از نفوذ دشمن، منابری است که در این ایام برپا بود، منبرها یک نوع مرزبانی است و جلوی نفوذ دشمن را به ذهن و افکار می‌گیرد.

 

ارژنگ بابیان اینکه طبق آیه ۲۴۶ سوره بقره مرزبانی باید دائمی باشد، خاطرنشان کرد: اطاعت از حجت خدا برای پیروزی شرط لاینفک است و طبق این آیه اگر ما بخواهیم جلوی جالوت های زمان بایستیم باید امتحان شویم و در این امتحان باید از رهبرمان اطاعت کنیم.

 

وی با اشاره به آیه « کَم مِن فِئَهٍ قَلیلَهٍ غَلَبَت فِئَهً کَثیرَهً بِإِذنِ اللَّهِ» گفت: کسانی که به آیات الهی ایمان ندارند می‌گویند در مقابل جنگ نظامی، رسانه‌ای و روانی دشمن شکست می‌خوریم و توان ایستادگی نداریم درحالی‌که امروز گروه کوچکی مانند حزب‌الله لبنان در مقابل ماشین جنگی رژیم صهیونیستی ایستاده است و به اذن خداوند متعال با صبر و استقامت گروه اندک بر گروه کثیری پیروز می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: باید در مقابل زورگویان ایستاد تا جلوی فساد گرفته شود و در این جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن که علیه اسلام و دفاع مظلوم و امام حسین علیه‌السلام است طبق وعده الهی اگر صبر و استقامت داشته باشیم از این شرایط گذر خواهیم کرد و پیروز می‌شویم.

 

ارژنگ عنوان کرد: تا وقتی این مردم برای فرزند پیغمبر گریه می‌کنند مطمئناً در این شرایط سخت باقی نمی‌مانیم و از این پیچ تاریخی با سربلندی عبور خواهیم کرد و سیاهی برای زغال و انسان‌های بزدل، بی‌ایمان و کسانی که دل ملت را خالی می‌کردند و می‌ترساندند می‌ماند.

 

وی در پایان تأکید کرد: برای مقابله با جالوت زمان باید با طالوت زمان همراه شد و گوش‌به‌فرمان رهبری بود تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

انتهای پیام/