غدیر وحدت‌آفرین است/ اگر از مسئله غدیر درس نگیریم دشمن به ما ضربه می‌زند
غدیر وحدت‌آفرین است/ اگر از مسئله غدیر درس نگیریم دشمن به ما ضربه می‌زند
امام‌جمعه سرخس گفت: آنجایی که دشمن دارد به ما ضربه می‌زند به خاطر درس نگرفتن از غدیر است؛ غدیر وحدت‌آفرین است و هر کاری از دست ما برمی‌آید چه ظاهری و چه فکری و عمقی باید برای مسئله غدیر انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سرخس با تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: نگاه ما به تاریخ گاهی نقلی و گاهی تحلیلی است که اگر نگاه تحلیلی داشته باشیم نگاه عبرت‌آموز و درس‌آموز و راهگشا است.

 

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: امروز باید به مسئله غدیر با نگاه تحلیلی نگاه کنیم زیرا نیاز جوامع امروز مسئله غدیر است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بابیان اینکه غدیر آمد تا اصلاح سیستمی و اصلاح نظام جامعه را صورت بدهد، گفت: غدیر یک تفکر و جهت‌گیری درست در حکومت اسلامی برای ایجاد جامعه سالم است.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز اگر دنیا به دنبال سعادت است باید به دنبال احیای غدیر و درس گرفتن از غدیر باشد، خاطرنشان کرد: موضوع غدیر مُهر باطلی بر جریان‌های انحرافی است و به ما یاد می‌دهد اجرای احکام اسلامی باید با حکومت‌داری و حکومت سازی پیش برود.

 

خطیب جمعه سرخس ادامه داد: اگر درسمان را از غدیر بگیریم آن‌وقت خواهیم فهمید که دین ما دین دانش‌مدار و واقع‌گرایانه است؛ آنجایی که دشمن دارد به ما ضربه می‌زند به خاطر درس نگرفتن از غدیر است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بابیان اینکه عقلانیت جوهره دین است، گفت: اگر حرکت ما برمدار غدیر شد خرافات پس‌زده می‌شود و گوهر تعقل به کانون شریعت برمی‌گردد.

 

وی اظهار کرد: امیرالمؤمنین علیه‌السلام در زمان حکومت‌داری خود دو کار مهم انجام دادند که همین دو کار نسخه نجات‌بخش جامعه ما است؛ ایشان تمام کسانی که دنبال هواپرستی و قدرت‌طلبی بودند را از بدنه حکومت خارج کردند و همچنین افرادی که اهل دیانت و عدالت بودند را به کار گرفتند.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: در کشور ما باید این اتفاق بیفتد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب چندین بار تکرار کردند مدیران انقلابی و کارآمد به کار گمارده شوند و تا زمانی که جناح‌بازی ملاک تعیین مدیریت باشد مشکلات حل نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه در کشور فساد سیستمی وجود ندارد، گفت: عده‌ای فکر نکنند که تمام بدنه حکومت را فساد فراگرفته است ما فساد سیستمی در کشور نداریم، اگر بخواهیم فساد را نابود کنیم باید رودربایستی را کنار بگذاریم.

 

وی بیان داشت: مشروعیت مسئولان به کارآمدی آنان است، اگر مسئولی کارآمدی ندارد در حقیقت آن فرد مشروعیت ندارد و وجود آن در آن مسئولیت خلاف و معصیت است.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه اگر قوه قضائیه می‌خواهد با فساد مبارزه کند باید از دانه‌درشت‌ها و منتسبین به مسئولان درجه‌یک شروع کند، گفت: باید تعارف و رودربایستی را کنار گذاشت؛ امیرالمؤمنین علیه‌السلام در برخورد با فساد تعارف و رودربایستی نداشت.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ افزود: امروز تشنه بودن جوامع بشری به آموزه‌های اسلامی و دینی بیش از گذشته احساس می‌شود.

 

وی در پایان گفت: عده‌ای می‌گویند در شهر تلفیقی نباید به مسئله غدیر خیلی پرداخته شود، نخیر؛ غدیر وحدت‌آفرین است امروز نجات‌بخش فلسطین و سوریه پیروان غدیر هستند و هر کاری از دست ما برمی‌آید چه ظاهری و چه فکری و عمقی باید برای مسئله غدیر انجام دهیم.

انتهای پیام/