از حج باید برای عزت، سربلندی و قدرت مسلمانان استفاده شود
از حج باید برای عزت، سربلندی و قدرت مسلمانان استفاده شود
امام‌جمعه موقت سرخس در خطبه‌های نماز عید سعید قربان بابیان اینکه خانه کعبه محلی برای قیام و همبستگی بیشتر مسلمانان با یکدیگر است، گفت: از حج باید برای عزت، سربلندی و قدرت مسلمان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علی‌اصغر شریعتی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در سرخس با تبریک عید قربان، گفت: عید سعید قربان یادآور امتحان حضرت ابراهیم علیه‌السلام است که تسلیم امر خداوند بود و ما نیز باید در همه مسائل تسلیم امر خداوند باشیم.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بابیان اینکه قربانی کردن برای حجاج واجب و برای کسانی که در حج حضور ندارند مستحب است، اظهار کرد: انسان با قربانی کردن در راه خدا، خود را بیمه می‌کند و قربانی کردن به این معنی است که انسان هواهای نفسانی خود را قربانی کند زیرا آنچه انسان را به جهنم نزدیک می‌کند هواهای نفسانی است.

 

حجت‌الاسلام شریعتی عنوان کرد: مسئله حج و حضور مسلمانان از کشورهای مختلف یک دستور الهی است زیرا خانه کعبه «قیام للناس» است، محلی برای قیام و همبستگی بیشتر مسلمانان با یکدیگر است.

 

وی افزود: خانه کعبه محلی است که پیامبر از آنجا قیام کرد و دعوتش را شروع کرد و آخرین حجت خداوند نیز از آنجا قیام خواهد کرد بنابراین این خانه باید پایدار بماند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بیان کرد: سعودی‌ها و استکبار جهانی اگر جرئت و توان داشته باشند، برای تخریب خانه کعبه مانند سپاه ابرهه کاری می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام شریعتی در پایان گفت: از حج باید برای عزت، سربلندی و قدرت مسلمان استفاده شود.

انتهای پیام/ع