حذف پلاستیک در مجتمع مسکونی گاز شهید مهاجر سرخس
حذف پلاستیک در مجتمع مسکونی گاز شهید مهاجر سرخس
رئیس محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: با هدف حفظ محیط زیست و به‌منظور حذف تدریجی پلاستیک از چرخه طبیعت، ازاین‌پس کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

ایرج اجلالی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در آستانه روز جهانی بدون پلاستیک در مجتمع مسکونی گاز شهید مهاجر سرخس انجام شد.

 

وی با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ میلیارد کیسه پلاستیکی در جهان مصرف می‌شود و ۳۰۵ میلیون تن از آن در سال دور انداخته می‌شود، افزود: آمارها در ایران حاکی از تولید سالانه ۱۷۷ هزار تن پلاستیک است که این رقم معادل ۵۰۰ تن در هر روز است.

 

رئیس محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس با اشاره به اینکه در ساخت کیسه‌های پلاستیکی از موادی استفاده می‌شود که اغلب سمی بوده و در حین تجزیه و حتی سوزاندن باعث انتشار گازهای سمی خطرناک در محیط می‌شود، تصریح کرد: این کیسه‌ها با ورود به زنجیره غذایی طبیعت، موجب خفگی و مرگ سالانه تعداد زیادی از حیوانات می‌شوند.

 

اجلالی تأکید کرد: در راستای افزایش توجه به مخاطرات روزافزون مصرف پلاستیک، بخش محیط زیست سازمان ملل متحد، شعار روز جهانی محیط زیست را در سال ۲۰۱۸ «غلبه بر آلودگی پلاستیک» انتخاب کرده و سالانه روز ۲۱ تیرماه از سوی فعالان زیست‌محیطی به‌عنوان روز بدون پلاستیک در دنیا نام‌گذاری شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع گازی به‌عنوان حامی محیط زیست در راستای توسعه مجدانه چشم‌انداز زیست‌محیطی خود و به‌منظور حذف پلاستیک (Zero plastic) از چرخه فعالیت خود، اقدام به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای پلاستیکی در فروشگاه شهرک مسکونی شهید مهاجر کرده است.

رئیس محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در پایان گفت: از عموم خریداران محترم درخواست شده تا به هنگام خرید، کیسه‌ای پارچه‌ای را به همراه داشته و از درخواست پلاستیک برای حمل اجناس خریداری‌شده خودداری کنند.

انتهای پیام/