۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان سرخسی اعطا شد
۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان سرخسی اعطا شد
مسئول بسیج سازندگی سپاه سرخس از اعطای 650 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی به متقاضیان سرخسی در سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری در سال ۷۹ است که هدف از تشکیل این سازمان استفاده از شور و ظرفیت جوانان و رفع محرومیت‌ها در نقاط محروم کشور است؛ به همین منظور با مسئول بسیج سازندگی سپاه سرخس به گفتگو نشستیم تا در جریان فعالیت‌های بسیج سازندگی شهرستان در سال ۹۶ قرار بگیریم.

 

فعالیت بسیج سازندگی در ۴ حوزه عمرانی، فرهنگی – اجتماعی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی

مهدی بابایی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه فعالیت‌های چشمگیری در سال ۹۶ توسط بسیج سازندگی سپاه شهرستان صورت گرفته است، اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه سرخس در چهار حوزه عمرانی، فرهنگی – اجتماعی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های چشمگیری در سال گذشته در سطح شهرستان سرخس داشته است.

 

فعالیت ۱۶۰۰ نفر روز اردوی جهادی در مناطق زلزله زده غرب کشور

مسئول بسیج سازندگی سپاه سرخس با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه «عمرانی» افزود: ساخت غسالخانه در روستای یازتپه، کمک به ساخت حسینیه در روستای کندکلی، ساخت چهار دستگاه سوئیت برای نیازمندان روستاهای چشمه شور، سنگر و شیرتپه، ساخت ۱۹ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در روستاهای دولت‌آباد، کچولی و سنگر و کمک به تعمیر و مرمت پنج منزل مسکونی خانوارهای نیازمند در روستای کچولی ازجمله فعالیت‌های عمرانی بسیج سازندگی سپاه سرخس در سال گذشته بوده است.

 

وی «اردوهای جهادی» را از دیگر محورهای مؤثر در فعالیت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و ابراز داشت: جمعی از بسیجیان شهرستان سرخس سال گذشته برای کمک به مردم زلزله زده غرب کشور به این مناطق شتافتند و فعالیت ۱۶۰۰ نفر روز اردوی جهادی در این مناطق داشتیم.

 

اهدای ۱۵۳ فقره جهیزیه به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند

بابایی فلسفه جمهوری اسلامی را رسیدگی به محرومان و مستضعفان دانست و افزود: تهیه و توزیع ۱۷۲۵ بسته لوازم‌تحریر به ارزش حدود ۷۹ میلیون تومان، تهیه و توزیع ۱۰۸۵ بسته سبد کالا به ارزش ۶۱ میلیون تومان، تهیه، پخت و توزیع شش هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۳۳ میلیون تومان، توزیع ۹۰۰ بسته البسه نو به ارزش ۵۴ میلیون تومان میان نیازمندان شهرستان و اهدای ۱۵۳ فقره جهیزیه به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند ازجمله فعالیت‌های  بسیج سازندگی سپاه سرخس در سال ۹۶ در حوزه «فرهنگی – اجتماعی» است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه سرخس تصریح کرد: تهیه و توزیع ۴ هزار اصله نهال پسته بین مردم عزیز شهرستان و پاک‌سازی محیط از زباله‌ها با کمک مردم و جوانان در سطح شهر، روستاهای بزنگان و گنبدلی از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه «فرهنگی – اجتماعی» است.

 

برگزاری دوره‌های مهارتی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان

وی در ادامه به فعالیت‌های «آموزشی» بسیج سازندگی اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته برای جمعیتی بالغ‌بر ۵۰۰ نفر در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان کلاس‌های آموزشی ازجمله احکام، قرآن، نقاشی و خطاطی برگزار کردیم.

 

بابایی برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان و اعطای گواهینامه مهارت را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه سرخس در حوزه آموزشی عنوان کرد و افزود: در این دوره‌ها که شامل خیاطی، گل‌دوزی، گل‌سازی، گیاهان دارویی و قالی‌بافی بود، ۴۵۰ نفر شرکت داشتند که برای ۱۵۰ نفر آن‌ها گواهینامه مهارت صادر شده است.

 

۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان اعطا شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه سرخس با تأکید بر اینکه توسعه اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در راستای محرومیت‌زدایی از اولویت‌های بسیج سازندگی سپاه سرخس است، بیان کرد: در سال گذشته در راستای اشتغال‌زایی ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب پرورش دام سبک به متقاضیان در دهستان تجن این شهرستان اعطا شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی سپاه سرخس در سال گذشته همچنین برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک مشاغل خانگی ازجمله پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، قالی‌بافی، خیاطی و شیرینی‌پزی کرده است.

انتهای پیام/