«حمایت از کالای ایرانی» در حقیقت خدمت به خودمان است/ دولت موافقت‌های اصولی در تمامی بخش‌ها را تسهیل کند
«حمایت از کالای ایرانی» در حقیقت خدمت به خودمان است/ دولت موافقت‌های اصولی در تمامی بخش‌ها را تسهیل کند
آیت‌الله حسینی با تأکید بر اینکه «حمایت از کالای ایرانی» در حقیقت خدمت به خودمان است، گفت: در راستای «حمایت از کالای ایرانی» دولت باید موافقت‌های اصولی را در تمامی بخش‌ها تسهیل کرده و در جاهایی که قرار است نیازهای عمومی مردم تأمین شود، مالیات را کمتر کند تا به بخش تولید کمک شود.

آیت‌الله سید مجتبی حسینی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: مقام معظم رهبری هر سال را به یک عنوان نام‌گذاری می‌کنند که مهم‌ترین مسائل در این نام‌گذاری‌ها قرار دارد و ما باید پاسدار این جهت‌دهی معظم له باشیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق با تأکید بر اینکه «حمایت از کالای ایرانی» و تولید ملی معنی بسیار وسیعی دارد، افزود: در ابتدا باید کالاهای ملی و تولید داخل با کیفیت تولید شود و تولیدکنندگان ما باید کالایی را تولید کنند که با قیمت ارزان به دست مردم برسد و توانایی رقابت با کالای مشابه خارجی خودش را داشته باشد.

 

وی به حمایت دولت از تولید ملی و کالاهای ایرانی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: دولت باید موافقت‌های اصولی را در تمامی بخش‌ها به‌خصوص حوزه کشاورزی و صنعت تسهیل کند و در جاهایی که قرار است نیازهای عمومی مردم تأمین شود، مالیات را کمتر کند تا به بخش تولید کمک شود.

 

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: برای «حمایت از کالای ایرانی» دولت باید جدولی از تولیداتی که نیاز کشور را تأمین می‌کند داشته باشد و تولیدکننده را راهنمایی و به همان سمت سوق دهد تا کالای موردنیاز با حجم درخواستی دولت تولید شود؛ همچنین برای کمک بیشتر به تولیدکنندگان کالاهای ایرانی دولت باید یارانه‌هایی در نظر بگیرد.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری به نقش مردم در «حمایت از کالای ایرانی» اشاره و بیان داشت: مردم تا جایی که امکان دارد باید مقید باشند و از خرید کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، خودداری کرده و با مصرف کالای ایرانی این مسئله را تقویت کنند.

 

وی عنوان کرد: اگر به سه کلیدواژه تولید، بازاریابی و مصرف دقت داشته باشیم، رونق اقتصادی در بازار اتفاق می‌افتد، ثروت ملی افزایش پیدا می‌کند و قطعاً شاهد پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم بود.

 

آیت‌الله حسینی خاطرنشان کرد: امر مقام معظم رهبری و ارشاد ایشان را باید مسئولان و آحاد ملت به دوش بگیرند؛ یعنی مصرف‌کنندگان به دنبال خرید کالای ایرانی باشند؛ تولیدکنندگان کالای با کیفیت و ارزان تولید کنند و تجار و بازرگانان چه برای توزیع در داخل و چه در خارج همت کنند تا کالای ایرانی در زمان مناسب به بازارها برسد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه اقتصاد اساس بسیاری از مسائل اجتماعی ما است، اظهار داشت: اقتصاد شکوفا شود، می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات اجتماعی کشور باشد و «حمایت از کالای ایرانی» نیز در حقیقت خدمت به خودمان است.

انتهای پیام/